תאריך לידה משוער

תאריך לידה משוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תאריך לידה משוער

תאריך לידה משוערמיד כשתגלי שאת בהריון, תרצי ודאי לדעת את תאריך הלידה המשוער שלך, כלומר, באיזה תאריך את אמורה ללדת. תאריך לידה משוער נקבע על ידי ספירה של 40 שבועות הריון מלאים (או 280 ימים) החל מהיום בו התחילה הוסת האחרונה שלך.

במהלך ההריון את תעברי בדיקות נוספות שעשויות לתקן במעט את תאריך הלידה המשוער ואת שבוע ההריון הנוכחי שאת נמצאת בו, אולם לרוב ההבדלים הם קטנים מאוד. בכל מקרה, חשוב להבין שכשמו כן הוא – זהו תאריך משוער בלבד וכנראה שאת תלדי בפועל בתאריך קרוב אליו.

קביעת תאריך לידה משוער ושבוע הריון נוכחי

כאמור יש שתי שיטות עיקריות לקביעת שבוע ההריון הנוכחי ותאריך הלידה המשוער:

  • מחשבון הריון יתחיל לחשב את ההריון מהיום הראשון של הוסת האחרונה. כך ייקבע בכל רגע מהו שבוע ההריון הנוכחי וכן תאריך הלידה המשוער. מעניין לציין שההריון עצמו מתחיל רק כאשר מתרחש ביוץ כלומר רק כשבועיים לאחר הוסת האחרונה, כך שלמעשה אורכו של הריון הוא 38 שבועות בלבד ולא 40 כפי שנהוג לחשוב.
  • בדיקת אולטראסאונד בגיל הריון צעיר – בתחילת ההריון, קצב הגדילה של רוב העוברים הוא דומה ולכן ניתן לקבוע את שבוע ההריון הנוכחי לפי גודל העובר כפי שהוא נראה בבדיקת אולטראסאונד, בשלבים המוקדמים של ההריון.

חישוב תאריך לידה משוער בעזרת בדיקת האולטראסאונד הוא המדויק בין שתי השיטות. אם ישנם הבדלים רציניים בין שני החישובים, הרופא עשוי לתקן את גיל ההריון כפי שהוא מצויין בכרטיס מעקב ההריון.

גם בהמשך ההריון נערכות בדיקות אולטראסאונד כמו השקיפות העורפית וסקירת המערכות. בכל אחת מהבדיקות הללו ייקבע גיל ההריון הנוכחי לפי גודל הראש של העובר, אורך עצם הירך וכו'. אולם בשלבים אלו של ההריון כל עובר גדל בצורה שונה ולכן שבוע ההריון המחושב הוא ממוצע בלבד ופחות מדויק מהחישוב לפי בדיקת אולטראסאונד בגיל היריון צעיר.

לסיכום, חשוב לזכור שתאריך לידה משוער ייתן לך הערכה בלבד לגבי הזמן בו תלדי. בפועל, רוב הנשים יולדות בין שבוע 38 להריון לבין שבוע 42.

מידע נוסף על הכנה ללידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן