הסכם שלום בית לחילופין גירושין – ההסכם הבריא ביותר לילדים

הסכם שלום בית לחילופין גירושין - ההסכם הבריא ביותר לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הסכם שלום בית לחילופין גירושין - ההסכם הבריא ביותר לילדים

הסכם שלום לחילופין גירושין, מזכיר במהותו את שטר הכתובה שעליו חותם החתן בחתונה יהודית. במובן מסוים ניתן אף לומרהסכם שלום בית לחילופין גירושין - ההסכם הבריא ביותר לילדים שהסכם שלום בית לחילופין גירושין, הוא הגרסה המודרנית של שטר הכתובה. מדובר בהסכם הכולל שני חלקים: החלק הראשון של ההסכם, כולל הסכמות בנוגע לאופן שבו ניתן יהיה למנוע את הגירושין תוך שמירה על שלום בית. במילים אחרות, בחלק זה מגדירים את שורת הפעולות שבני הזוג יבצעו על מנת לחתור לשיקום הזוגיות שלהם. בין השאר ניתן לכלול בחלק זה התייחסות לאופן שבו בני הזוג יעשו שימוש בכספים המשותפים, לציין את הצורך בטיפול זוגי ואף להגדיר את לוח הזמנים לשיקום הקשר.

החלק השני של ההסכם, הוא הסכם גירושין לכל דבר ועניין, כשהסכם זה כולל שורה של הסכמות בנוגע לאופן שבו המשפחה תתנהל לאחר הגירושין. בהסכם הגירושין יש לדבר על נושאים כמו הסדרי משמורת, חלוקת הרכוש, מזונות, מדור, נושאים הקשורים לחינוך הילדים ועוד. הסכם הגירושין ייכנס לתוקפו במקרה שבו אחד מבני הזוג או שניהם, יחליטו כי הגיע הזמן להתגרש כיוון שהניסיון להגיע לשלום בית, לא עלה יפה.

על היתרונות בהסכם שלום בית לחילופין הסכם גירושין

כשהמילה "גירושין" נזרקת לחלל האוויר, באופן אוטומטי עולים חשדות רבים ונוצר מתח לא פשוט בין בני הזוג. אדם נשוי שמגלה שהצד השני חושב על גירושין, לא יכול לדעת אם הוא כבר פנה לעורך דין ולא יכול לצפות את המהלכים שלו. באווירה שכזו, קשה מאוד להתניע מהלך שיוביל לשיקום היחסים. כשבוחרים לגבש בשיתוף פעולה הסכם שלום בית לחילופין גירושין, שמים את כל הקלפים על השולחן ולא מסתירים דבר. באופן הזה ניתן להשיב את האמון ולנטרל את החשדות הרעילים כל כך לזוגיות.

כפי שוודאי אין צורך לספר לכם, אין ספק ששקיפות, כנות, פתיחות ורצון משותף להציף את הקשיים ולדון בהם, מאפשרים לייצר זוגיות טובה. זאת בניגוד למצב שבו הדברים לא ברורים, הרצונות מוצנעים, החששות מודחקים והעתיד לוט בערפל.
ההסכם הייחודי מבהיר בצורה הטובה ביותר את האפשרויות שעומדות בפני בני הזוג, בצומת הדרכים שבה הם עומדים. כל אחד מבני הזוג מבין את המשמעויות של הגירושין ויודע מה עליו לעשות כדי למנוע אותם: לאחר שההסכם מגובש וחתום על ידי בני הזוג, הדברים ברורים מאי פעם וכל אחד מהם יכול להבין בדיוק מה נדרש ממנו כדי לשקם את הקשר הזוגי.

התוקף המשפטי של הסכם שלום בית והסכם גירושין

בסיום התהליך, כששני הצדדים מרוצים מההסכם שגיבשו בסיוע של מגשר חיצוני, מעבירים את ההסכם לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה וההסכם מקבל תוקף של פסק דין לכל דבר ועניין. הודות לכך, אם למרבה הצער הניסיון לשקם את הקשר לא יעלה יפה, ניתן יהיה להפעיל את הסכם הגירושין שנערך מבעוד מועד, מבלי להיגרר למאבק משפטי או להתניע הליך גישור גירושין.

הואיל וההסכם מקבל תוקף של פסק דין, לא ניתן לבטל אותו, אלא אם כן התקיימו נסיבות חריגות שעולות בקנה אחד עם העילות שמצוינות בחוק החוזים כמו כפייה, עושק או הטעייה. בתי המשפט בישראל נוטים לבטל הסכמים במקרים נדירים מאוד וחשוב לקחת זאת בחשבון כשמנסחים הסכם שלום בית לחילופין גירושין. בתי המשפט נוקטים במדיניות זו כיוון שהם מעוניינים לעודד אזרחים לגבש הסכמים בכוחות עצמם מבלי לפנות להליכים משפטיים. מדיניות זו הייתה נפגעת אם ניתן היה לבטל הסכמים מעין אלו בקלות.

אולי יעניין אותך גם:

תקשורת באמצעות מגע ותנועה- חשיבות המגע להתפתחות הרגשית של התינוק

שבת בבוקר – יום יפה? – לא כשיש ילדים בתמונה

דיכאון לאחר לידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן