שבוע הריון 8

שבוע הריון 8

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שבוע הריון 8

שבוע הריון 8בקצות הידיים והרגליים של תינוקך מתחילות להיווצר אצבעות קטנטנות. עוד כמה חודשים, לאחר הלידה, אצבעות אלו יהיו אחד הדברים החמודים ביותר להסתכל עליהם…

גם הידיים עצמן מתפתחות, והעובר יכול כבר לכופף אותן במרפקים ובפרק היד. המעיים של העובר מתארכים ומכיוון שהבטן קטנה מדי מכדי להכיל אותם, הם נדחפים בינתיים (עד שבוע 12) לתוך חבל הטבור. בעיניו של התינוק מתחיל להיווצר השבוע פיגמנט (צבע) ברשתית.

בלוטות המין של העובר יהפכו השבוע לאשכים או שחלות. אף על פי כן, הן עדיין לא מפותחות מספיק ולכן תיאלצי להמתין עוד קצת בסבלנות על-מנת לדעת אם יש לך בן או בת. מה שכן עשויים לדעת כבר עכשיו, זה אם מדובר בהריון מרובה עוברים (תאומים, שלישיה). איך ניתן לדעת? לפעמים בבדיקות אולטראסאונד מוקדמות, כאשר מסתכלים על הדופק של העובר, ניתן לראות אם מתחפר שם חמוד אחד או אולי יותר…

הגוף שלך

יכול להיות שאחרים עדיין לא רואים עלייך שאת בהריון, אולם את כבר מרגישה את זה טוב טוב… מעבר לתסמינים שכבר קראת עליהם כמו עייפות ובחילות, יכול להיות שתתחילי כעת להרגיש גם התרחבות במותנייך ובגדילה של השדיים.

הרחם שלך מתחיל לגדול על מנת להכיל בנוחות מרבית את העובר שגדל לו בקצב מסחרר, ואיתו תתחילי לגדול גם את. אם את חשה אי נוחות בחזה, נסי לרכוש חזייה עם תמיכה גדולה יותר כמו חזיית ספורט.

אם עוד לא היית אצל רופא הנשים, כדאי שתקבעי פגישה כדי להתחיל מעקב הריון מסודר.

מה צריך לבצע?

  • אם עוד לא היית אצל רופא הנשים שלך, גשי לבדיקה ראשונה בהריון. חשוב שתשמרי על תיק מעקב הריון מסודר, בו מתועדות כל הבדיקות ותוצאותיהן.
  • אם לא ביצעת בדיקות גנטיות עד עכשיו, כדאי לבצע אותן כמה שיותר מהר.
  • אם הינך מעל גיל 35 או שיש לך עבר של הריונות בעייתיים או היסטוריה של מחלות גנטיות במשפחה, כדאי שתיגשי לייעוץ גנטי. בעקבות הייעוץ, את עשויה לבחור לעשות בדיקת סיסי שליה או מי שפיר. את בדיקת סיסי השליה ניתן לעשות החל משבוע 11 ולכן כדאי לקבל ייעוץ כבר עכשיו. שימי לב שקשה להשיג תור עבור בדיקת סיסי שליה ולכן עלייך להזדרז אם את מעוניינת בבדיקה זו.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן וחלבונים כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להמשיך ליטול חומצה פולית (עד סוף שליש ראשון).
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן זה מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן