שבוע הריון 4

שבוע הריון 4

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שבוע הריון 4

שבוע הריון 4התינוק שלך הוא יצור קטן, המורכב משתי שכבות של תאים. הוא מתחפר לתוך דופן הרחם (endometrium) בהמשך תהליך ההשתרשות. שני רכיבים מתפתחים גם הם בשלב זה ושומרים כרגע על העובר הקטן. האמניון -amnion מקיף את העובר ומגן עליו. שק ההריון (yolk sac) מייצר דם ועוזר בהזנת העובר עד שהשליה תתפוס את התפקיד הזה.

הגוף שלך

אחרי שהעובר מסיים את תהליך ההשתרשות, הוא מתחיל לאותת לעולם על קיומו. הוא עושה זאת ע"י ייצור הורמון הנקרא hCG (הורמון בטא) שעוזר לשמור על רירית הרחם. ה-hCG אף מודיע לשחלות להפסיק לשחרר ביצית בכל חודש ולכן את פטורה מהמחזור החודשי לחודשים הקרובים (לרוב הנשים לא יהיה מחזור גם בתקופה שלאחר הלידה).

יש לציין, כי ישנן נשים שלהן ממשיך הדימום החודשי גם במהלך ההיריון ובד"כ אינו מהווה מקור לדאגה. בכל מקרה של דימום בזמן הריון, על מנת להבחין בין הנשים עם דימום שמסכן את ההריון לבין המשך דימום החודשי שאינו מסוכן, יש לפנות מיד לבירור אצל הרופא מטפל או בחדר מיון. את עשויה לראות דימום קל במהלך תהליך ההשתרשות, וזה נורמלי לחלוטין.

ה-hCG גורם גם להתחלת הסימפטומים של ההריון כמו עייפות, עיקצוץ או כאבים בשדיים, בחילות ורצון מוגבר לרוץ לשירותים כל חמש דקות. חלק מהסימפטומים עשויים להזכיר תסמונת קדם ווסתית, אולם אם עד סוף שבוע זה המחזור החודשי אינו מגיע, כנראה שאת אכן בהריון. מזל טוב!

הורמון ה-hCG הוא ההורמון שנמדד בערכות גילוי ההריון הביתיות, משום שבתחילת ההריון כמותו בגוף מוכפלת כל יומיים. שימי לב: אם קיבלת תוצאה שלילית, יכול להיות שכמות ה- hCG עדיין לא גדולה מספיק. כדאי לנסות שוב את הבדיקה אחרי עוד יום או יומיים.

אם את עדיין אינך בהריון, אל תילחצי. תנשמי עמוק ותנסי שוב בעוד שבועיים. שלווה נפשית ורוגע הינם חשובים מאוד בתהליך הכניסה להריון.

מה צריך לבצע?

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן