שבוע הריון 36

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

את כבר קרובה מאוד למועד הלידה המשוער ולמען האמת יכול להיות שתלדי בכל רגע נתון (רוב הלידות מתרחשות בין השבועות 38-42). לכן, חשוב שתהיי מוכנה כבר עכשיו: הכיני תיק לחדר הלידה וסכמי עם בן זוגך או עם מישהו אחר שיעזור לך בצעדים הראשונים של היציאה מהבית אל בית החולים.

התפתחות תינוקך

התינוק שלך שוקל כרגע כ-2800 גרם ואורכו כ-47 סנטימטרים. הוא ממשיך לצבור שכבות שומן ובשלב זה הוא כבר נראה כמו תינוק שמנמן וחמוד, ולא כמו אותו עובר בעל עור מקומט שהכרנו עד עכשיו. יכול להיות שהשבוע הוא יתחיל כבר לרדת לכיוון האגן ולהתמקם סופית לקראת הלידה. אם הוא לא בתנוחה הנכון ללידה, בה הראש פונה כלפי מטה, ניתן להתייעץ עם רופא מומחה שיכול לפעמים לעשות היפוך ידני. גם אם התינוק לא יתהפך כלל, בתי החולים בארץ יודעים ליילד אותו בצורה מקצועית וללא סיבוכים.

בניגוד לשאר העצמות בגופו של התינוק, הגולגולת שלו עדיין לא התקשתה. העצמות המרכיבות את הגולגולת יכולות לזוז אחת יחסית לשנייה, ואפילו לחפוף במקומות מסוימים. חופש זה של תנועת עצמות הגולגולת, מאפשר לתינוק לעבור ביתר קלות בתעלת הלידה. התינוק עשוי לצאת מהרחם כשהראש שלו מעט מחודד (במיוחד אם מדובר בלידת מכשירים כמו לידת ואקום), אבל בשעות או בימים שלאחר הלידה, הראש יחזור לצורתו העגולה המקורית.

השיער שכיסה את גופו של התינוק במהלך ההריון נעלם כבר כמעט לגמרי, וגם שכבת הורניקס הולכת ומתמעטת.

הגוף שלך

בשבועות הקרובים יכול להיות שתראי את הרופא שלך לעיתים יותר תכופות על מנת לעקוב אחרי הצירים ולבחון את התקדמותם. חשוב לדעת מתי הצירים הינם צירים שמקדמים לידה ומתי אילו צירי בריקסטון-היקס. במקרה של צירי לידה, המופיעים באופן מסודר כל 3-5 דקות, יש להגיע לבית החולים. אם תגיעו מוקדם מדי, תאלצו לחכות בבית החולים זמן ארוך, או שאולי אפילו תשלחו הביתה.

סיבות נוספות שיתכן ומעידות על כניסה ללידה הן ירידת מים או דימום, במקרים אילו כדאי לגשת לבית החולים. במקרה שאת חשה בירידה בתנועות העובר – פני בדחיפות לבית החולים היות ויתכן ומדובר במצב של מצוקה עוברית!

הירידה של התינוק לכיוון האגן עשויה להטיב עימך: מכיוון שהתינוק ילחץ פחות על הסרעפת והקיבה, הנשימה שלך תהיה קלה יותר, הצרבות יפחתו ויהיה לך יותר תיאבון. עם זאת, המיקום המחודש של התינוק עשוי להפעיל לחץ עודף על שלפוחית השתן שלך, ואת תאלצי לרוץ לשירותים לעיתים תכופות יותר.

מה צריך לבצע?

  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן, חלבונים וברזל כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…). בנוסף, כדאי לאכול מזונות עשירים בסיבים כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • כדאי להקפיד לאכול מזונות עשירים בסידן כמו מוצרי חלב, מוצרי סויה ושקדים.
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.
  • להתחיל לבדוק ולחקור לקראת היום שלאחר הלידה – איזה ציוד צריך, מה ניתן לשאול מחברים ומה תרצי לרכוש.
  • להתאמן ולהפעיל את הגוף, אך לבחור בפעילות גופנית רגועה יחסית כמו יוגה, פילאטיס או שחיה.
  • בצעי מעקב אחרי תנועות עובר. אם יש ירידה דרמטית בתנועות התייעצי עם הרופא שלך.
  • ערכי סיור בבתי חולים שונים על מנת לבחור את המקום בו תרצי ללדת.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן