שבוע הריון 31

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות תינוקך

התינוק שלך שוקל כרגע קילו וחצי בערך ואורכו כ-40 סנטימטרים. הוא ממשיך לעלות במשקל ולהוסיף לגופו עוד שכבות של שומן. שומן זה משווה לו מראה יותר אנושי ועד זמן הלידה הוא כבר יהיה חמוד ושמנמן.

בשלב הזה מי השפיר מורכבים בעיקר מהשתן שהתינוק מטיל בכמות מכובדת מדי יום. אולי זה נשמע מוזר, אבל התינוק גם בולע כל יום מאותם מים בדיוק, שמתחלפים לחלוטין מספר פעמים ביום.

כמות מי השפיר בתוך שק ההריון היא חשובה מאוד. לכן, בבדיקות הקרובות, הרופא שלך יבדוק שאין ריבוי מי שפיר העלול להצביע על כך שהתינוק אינו בולע מים בכמות שהוא אמור, או מיעוט מי שפיר שעלול לרמוז שהתינוק אינו נותן מספיק שתן.

הגוף שלך

לאחרונה, יכול להיות ששמת לב לתופעה חדשה ומוזרה למדי בגופך. מהחזה שלך החל לדלוף מעין נוזל לבן-צהוב עם מרקם קרמי. שמו של החומר הזה הוא קולסטרום, והוא בעצם השלב הראשון של חלב אם שנוצר במהלך ההריון ונשאר גם בימים הראשונים לאחר הולדת התינוק. בדרך כלל הקולסטרום הוא סמיך יותר מחלב האם הרגיל, והוא עשיר מאוד בקלוריות ובחומרים מזינים.

לא כל הנשים יחוו דליפה כזו של קולסטרום, ובשני המקרים, זהו מצב תקין לחלוטין. אם תופעה זו מתרחשת, יכול להיות שכדאי לך כבר לרכוש רפידות הנקה על מנת שיספגו את הקולסטרום ולא ילכלכו את בגדייך. את יכולה להתחיל לחשוב אם תהיי מעוניינת להניק או לתת לתינוקך תחליפי חלב. זוהי החלטה אישית לחלוטין וכל החלטה שתיקחי היא בסדר גמור.

במהלך השבועות האחרונים להריון את עשויה לחוות מעין התכווצויות ברחם המכונות צירי ברקסטון-היקס (יכול להיות שאת כבר חווה אותם מספר שבועות). אלה הן התכווצויות יחסית חלשות שמטרתן לאמן את הרחם לקראת הלידה. אם ההתכווצויות האלה נהיות תכופות, אם הן באות במרווחים סדורים או שהן מכאיבות מאוד, התייעצי מיד עם הרופא שלך.

מה צריך לבצע?

  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן, חלבונים וברזל כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…). בנוסף, כדאי לאכול מזונות עשירים בסיבים כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.
  • אם את מעוניינת בביצוע קורס הכנה ללידה, כדאי להתחיל לחקור בנושא.
  • להתחיל לבדוק ולחקור לקראת היום שלאחר הלידה – איזה ציוד צריך, מה ניתן לשאול מחברים ומה תרצי לרכוש.
  • להתאמן ולהפעיל את הגוף, אך לבחור בפעילות גופנית רגועה יחסית כמו יוגה, פילאטיס או שחיה.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן