שבוע הריון 28

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות תינוקך

התינוק שלך הגיע סוף סוף למשקל של קילו אחד ואורכו כ-37 סנטימטרים. שכבות השומן התת-עוריות ממשיכות להתפתח, והתינוק הולך ומשמין לקראת הלידה. שיער ראשו וריסי העיניים ממשיכים לגדול ולהתארך. אם יש לך בן, אזי השבוע או בשבועות הקרובים יסיימו אשכיו לרדת מבטנו ויתמקמו סופית בשק האשכים.

תוך כדי ביצוע ההתעמלות היומית, התינוק מתחיל להתמקם בתנוחה הסופית לקראת הלידה.התנוחה האידיאלית ללידה היא כאשר ראשו של התינוק נמצא כלפי מטה (כלומר, הראש הוא האיבר הראשון שייצא לאוויר העולם). בבדיקה אצל הרופא תוכלי לראות את מנח גופו של תינוקך. גם אם התינוק נמצא במנח הפוך, כלומר כשרגליו או ישבנו נמצאים למטה, יש לו עוד זמן רב להתהפך, ורוב התינוקות עושים זאת בעצמם. גם אם התינוק לא יתהפך כלל, אין סיבה לדאוג. רופאינו הטובים יודעים ליילד בכל מצב, ובמקרה הפחות טוב, הלידה תתבצע בניתוח קיסרי.

הגוף שלך

עם התקרבות מועד הלידה, כדאי שהרופא שלך יראה אותך לעיתים יותר תכופות על מנת לבצע מעקב הריון נכון וזהיר. עם את מעוניינת בביצוע קורס הכנה ללידה, כדאי שתתחילי אותו בקרוב, שכן הקורס לוקח בדרך כלל מספר שבועות, והתינוק עשוי תמיד להקדים.

את ובן זוגך צריכים גם להתחיל ללמוד את המושגים הקשורים בלידה כמו: זירוז לידה, אפידורל וכו' על מנת שתוכלו להחליט החלטות מושכלות במהלך הלידה.כדאי גם שתחשבי מראש כיצד את מעוניינת ללדת (זה מכונה תכנית לידה) – לידה טבעית או לא, תנוחת הלידה, מתן אפידורל ועוד. כמובן שהכל עלול להשתנות בלידה עצמה (בדרך כלל זה מה שקורה).

קרוב לוודאי שאת סובלת מכאבי גב ומהתכווצויות שרירים ברגליים בשל המשקל הלא רגיל שאת נושאת. נסי לנוח ולא להעמיס על עצמך יותר מדי. עם זאת, התעמלות קלה כמו הליכה או שחייה, שממריצים מעט את הגוף, עשויה לסייע להרגשה טובה.

בתחילת ההריון, נערכו לך בדיקות דם שאחת מהן יועדה לבדוק את סוג הדם שלך ואם יש בדמך גורם RH (אם כן, אזי יש לך סוג דם +, ואם לא סוג הדם הוא -). אם את בעלת סוג דם (-), ולעובר יש סוג דם (+), זה עלול להביא לכך שגופך יפתח נוגדנים נגד התינוק. אין מה לדאוג – במקרה כזה, פשוט תקבלי זריקה הנקראת 'אנטי-די' הפותרת את הבעיה. גם אחרי הלידה תקבלי זריקת אנטי-די נוספת (יכול להיות שאם עשית בדיקת מי שפיר, כבר קיבלת זריקה אחת לפני הבדיקה).

מה צריך לבצע?

  • זהו השבוע האחרון לביצוע בדיקת העמסת סוכר על מנת לגלות אם את סובלת ממצב הנקרא סכרת הריונית.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן, חלבונים וברזל כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.
  • אם את מעוניינת בביצוע קורס הכנה ללידה, כדאי להתחיל לחקור בנושא.
  • להתחיל לקרוא ולחשוב על תכנית הלידה שאת מעוניינת בה.
  • להתחיל לבדוק ולחקור לקראת היום שלאחר הלידה – איזה ציוד צריך, מה ניתן לשאול מחברים ומה תרצי לרכוש.
  • להתאמן ולהפעיל את הגוף, אך לבחור בפעילות גופנית רגועה יחסית כמו יוגה, פילאטיס או שחיה.
  • לבדוק עם הרופא שלך אם את צריכה לקבל זריקת אנטי-די.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן