שבוע הריון 24

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות תינוקך

התינוק הגדל שלך חצה את קו חצי הקילו, ושוקל כרגע כ-600 גרם. אורכו הוא כ-30 סנטימטרים. בנוסף, כמו שכבר למדנו, העובר אינו נושם עדיין בכוחות עצמו. במקום זה, הוא מקבל את אספקת החמצן הדרושה לו ממך, האם, דרך השליה.

אחרי הלידה, זה כמובן ישתנה, ומיד עם יציאתו לאוויר העולם יחל התינוק הקטן לנשום בעצמו, באמצעות מערכת הנשימה שלו שממשיכה להכין את עצמה ליום הזה. ההתפתחות החשובה במערכת זו השבוע היא היכולת של הריאות של התינוק לפתח בעצמן סורפקטנט. סורפקטנט הינו חומר מניעה שנועד למנוע משקי האוויר בתוך הריאות מלקרוס פנימה ולהידבק זה לזה כאשר אנו נושפים אוויר. זהו חומר שנוצר אצלנו בריאות כל הזמן ומעכשיו גם אצל תינוקך.

התפתחויות נוספות כוללות את המוח והתפתחות החושים. בנוסף, האוזן הפנימית של התינוק סיימה כבר את התפתחותה ולכן הוא יכול כבר לחוש בכיוון שלו במרחב – האם הוא הפוך או ישר – תוך כדי התנועות שלו בתוך מי השפיר.

הגוף שלך

הבטן הגדלה שלך גורמת לעור להימתח. חוץ מהופעת סימני מתיחה (זה בלתי נמנע וייעלם בחלקו לאחר הלידה), את עשויה גם לחוש גירוד מציק בעור. נסי למרוח קרם גוף על מנת להימנע מגירוד זה.

התינוק שלך, לרוב, כבר גדול דיו כך שתחושי את תנועותיו. את תלמדי את מבנה התנועות המיוחד שלו כולל עוצמה ותדירות. שימי לב אם יש שינויים דרמטיים בתנועות אלו לאורך זמן, ואם את מזהה שינויים כאלה, פני לרופא. לא כל הפסקת תנועה צריכה מיד להדאיג אותך, שכן העובר גם ישן לפעמים. אל דאגה – את תלמדי לדעת גם מתי הוא ישן ומתי הוא ער.

בין שבועות 24-28 מתבצעת בדיקת העמסת סוכר. עיתוי הבדיקה ייקבע לפי החלטת הרופא שלך, ובהתאם לרמת הסוכר בדמך. בדיקה זו באה לגלות אם את סובלת ממצב הנקרא סכרת הריונית. אם את סובלת מכך, ניתן לטפל בכך, רוב הפעמים, באמצעות תזונה מבוקרת. במיעוט המקרים יינתנו גם תרופות.

חשוב לטפל בסכרת הריונית כראוי משום שהיא עלולה לגרום למצבים לא רצויים כמו התפתחות עובר גדול מדי, מומים מולדים או רמת סוכר נמוכה של התינוק לאחר הלידה. התפתחות עובר גדול מדי עלולה להביא בסופו של דבר ללידה בניתוח קיסרי. בכל מקרה חשוב שתביני שזוהי בעיה שניתן לטפל בה בקלות, ושברוב המקרים היא מוגבלת לתקופת ההריון, וחולפת לאחריה.

מה צריך לבצע?

  • בדיקת סקירת מערכות מאוחרת נערכת בין שבועות 22-24, כך שאם עדיין אין לך תור, כדאי לקבוע תור בהקדם.
  • לקבוע בדיקת העמסת סוכר על מנת לגלות אם את סובלת ממצב הנקרא סכרת הריונית. בדיקה זו מתבצעת בין שבועות 24-28.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן, חלבונים וברזל כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.
  • אם את מעוניינת בביצוע קורס הכנה ללידה, כדאי להתחיל לחקור בנושא.
  • להתאמן ולהפעיל את הגוף, אך לבחור בפעילות גופנית רגועה יחסית כמו יוגה, פילאטיס או שחיה.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן