שבוע הריון 20

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

על אף שנהוג לחלק את ההריון לשלישים, עדיין ראוי שניתן לשבוע העשרים את הכבוד הראוי לו, שכן את כבר במחצית הדרך עכשיו! בתור סיכום ביניים קצר, ניתן לומר שאת, ובמיוחד העובר הקטן שבבטנך עשיתם כבר דרך ארוכה.

התפתחות תינוקך

השינוי שהעובר עבר הוא מדהים: בראשית הוא היה תא אחד שהלך והתחלק, ואילו עכשיו הוא עובר באורך של כ-16-20 סנטימטרים ושנראה כבר כמו אדם קטן. מעבר לאורכו המרשים של העובר, הוא כבר שוקל כרגע כ-300 גרם!

מתחת לשכבת הורניקס שמכסה את עורו של התינוק, ממשיך העור להתפתח. הוא מתעבה ומתחיל לפתח שכבות שונות. גם השיער והציפורניים ממשיכים לגדול.

הגוף שלך

כמו שאמרנו, הגעת לנקודת האמצע. כרגע ההריון שלך כבר וודאי ברור לגמרי והבטן שלך בולטת החוצה במידה ניכרת. התינוק שלך אכן גדל מאוד ובתור יצור גדול שכזה, הוא כבר תופס מקום משמעותי בתוך הרחם. עם המשך הגדילה הוא ילחץ יותר ויותר לתוך הריאות, הבטן, הכליות ושלפוחית השתן (ואת תלכי ותבקרי בשירותים לעיתים תכופות יותר ויותר…).

מכיוון שאת מקיימת גם את עצמך וגם את תינוקך, חשוב שתמשיכי לנקוט במשטר תזונה נכון לאורך ההריון. בפרט, חשוב להקפיד על צריכת מזונות עשירים בברזל, בעיקר בשר, עוף, דגים וירקות ירוקים, ועל צריכת גלולות ברזל אם הרופא שלך המליץ על כך.

אם את מעוניינת בביצוע קורס הכנה ללידה, כדאי שתתחילי לחקור בנושא. ישנם קורסים שונים, במתכונות שונות, וכדאי לך לחפש את הקורס המתאים לך.

מה צריך לבצע?

  • אם עוד לא ביצעת את סקר הטרימסטר השני (המכונה גם בדיקת חלבון עוברי) המבוצע בדרך כלל בשבועות 16-18, מהרי ובצעי אותו השבוע. כדאי לבצע בדיקה זו גם אם מבוצעת בדיקת סיסי שליה או מי שפיר.
  • כדאי להתייעץ ולהחליט אם את מעוניינת בביצוע בדיקת מי שפיר. במידה ואת מעוניינת, כדאי לקבוע תור כבר עכשיו ולבצע את הבדיקה כמה שיותר מהר.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן, חלבונים וברזל כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.
  • להתחיל לאסוף בגדי הריון וחזיות נוחות – או בהשאלה או במסע קניות ראשון בהריון.
  • אם את מעוניינת בביצוע קורס הכנה ללידה, כדאי להתחיל לחקור בנושא.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן