שבוע הריון 19

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות תינוקך

אורכו של התינוק שלך הוא כבר כ-15-16 סנטימטרים ומשקלו הוא כמעט 250 גרם. בנוסף, לפלומת השיער העדינה שמכסה את גופו של העובר, מתווספת גם שכבה של משחה לבנה שומנית הנקראת ורניקס (vernix). מטרתו של הורניקס היא לשמור על עורו העדין של העובר, על מנת שלא יישרט או ייסדק. בנוסף, הורניקס מסייע לשמור על חום גופו של העובר ובעתיד אף יקל על מסעו של התינוק בתעלת הלידה.

במהלך שבוע הריון 19, העובר מתחיל לפתח גם שכבת שומן הנקראת שומן חום (brown fat), שמטרתה העיקרית היא לשמור על חום גופו של התינוק לאחר הלידה. במהלך השליש האחרון להריון, התינוק יוסיף עוד שכבות שומן לצורך שמירה על חום ולהגנה.

מוחו של התינוק ממשיך להתפתח, ומתחילה חלוקה לאזורים שונים במוח שיהיו אחראים על פונקציות שונות כמו: תחושות גופניות (כגון: מגע, כאב טמפרטורה) שמיעה, ראייה, ריח, טעם ועוד.

שיני החלב כבר החלו להיווצר בפיו של התינוק לפני מספר שבועות, אך הן עדיין חבויות בתוך החניכיים, ויתחילו לבקוע רק מספר חודשים אחרי הלידה. מתחת לשיני חלב אלו מתחילות כבר להיווצר שיניים קבועות, שיחליפו יום אחד את שיני החלב.

הגוף שלך

כל אמא דואגת במהלך ההריון לעובר שבבטנה. בשלבים הראשונים של ההריון יש בכך קושי מיוחד משום שאין שום אינדיקציה חיצונית שהוא בכלל נמצא שם. כל זה עומד להשתנות, ואולי כבר השתנה עם הופעת התנועות הראשונות של העובר שאותן את יכולה לחוש. יכול להיות שכבר הרגשת אותו זז וכלל לא ידעת זאת, משום שהתנועות הראשונות של העובר הן כל כך עדינות. מאוחר יותר בהריון את כבר תרגישי טוב מאוד כיצד הוא זז, בועט וחובט.

לכל תינוק יש הרגלי תנועה משלו, ואת תלמדי להכיר את ההרגלים המיוחדים של תינוקך. אחרי שכבר תתרגלי לכך, תוכלי לשים לב לשינויים. אם את מודאגת או אם את חשה בירידה בתכיפות ובעוצמת התנועות, התייעצי עם הרופא המטפל שלך.

את עשויה לזהות הופעה של מעין כתמים כהים על עורך במקומות שונים – לכך אחראים שוב ההורמונים המופרשים בגופך. חשוב להישמר מחשיפה מוגזמת לשמש. הכתמים הללו ייעלמו לרוב בחודשים שאחרי הלידה.

מה צריך לבצע?

  • אם עוד לא ביצעת את סקר הטרימסטר השני (המכונה גם בדיקת חלבון עוברי) המבוצע בדרך כלל בשבועות 16-18, מהרי ובצעי אותו השבוע. כדאי לבצע בדיקה זו גם אם מבוצעת בדיקת סיסי שליה או מי שפיר.
  • כדאי להתייעץ ולהחליט אם את מעוניינת בביצוע בדיקת מי שפיר. במידה ואת מעוניינת, כדאי לקבוע תור כבר עכשיו ולבצע את הבדיקה עד השבוע העשרים.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן וחלבונים כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.
  • להתחיל לאסוף בגדי הריון וחזיות נוחות – או בהשאלה או במסע קניות ראשון בהריון.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן