שבוע הריון 14

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות תינוקך

התינוק שלך גדל, משקלו כרגע כ-40 גרם ואורכו כ-10 סנטימטרים. שיערו גדל וכרגע מתחילה להתפתח מעין פלומה עדינה של שיער שתכסה בקרוב את כל גופו של התינוק. שיער זה מגן על גופו של התינוק והוא נושר קרוב למועד הלידה.

איברי המין של התינוק כבר התפתחו לגמרי, אולם לא בטוח שניתן כבר לזהות בבדיקת אולטראסאונד אם מדובר בבן או בת. גם בלוטת התריס של התינוק כבר התפתחה ולכן גופו מתחיל לייצר הורמונים.

בשבוע זה העובר מתחיל לבצע נשימה עצמאית, ומכיוון שהוא נמצא בסביבה מימית, הוא שואף מי שפיר לתוך הריאות. השתן של התינוק מופרש לתוך מי השפיר, ואין מה לדאוג מכך. למען האמת בשליש השלישי של ההריון, רוב מי השפיר הינם ממקור של שתן עוברי!

הגוף שלך

מזל טוב, השליש השני החל השבוע! את כבר הריונית ותיקה וכנראה שאת גם מרגישה הרבה יותר טוב. את עשויה לחוות גם עליה בחשק המיני שהיה קרוב לוודאי בשפל עד עכשיו. תרגישי חופשיה לקיים יחסי מין – כל עוד ההריון תקין, קיום יחסי מין הינו בטוח לחלוטין ואינו משפיע כלל על העובר.

הבטן שלך הולכת וגדלה, וכדאי להתחיל ללבוש בגדים רפויים יותר, שיאפשרו לך מרחב ונוחות. יכול להיות שהתחיל להתפתח לך מעין פס כהה במורד הבטן. אין מה לדאוג – זה טבעי לחלוטין וילווה אותך לאורך ההריון. במהלך השנה שאחרי הלידה, פס זה ייעלם.

בתנאים מסוימים (למשל אם את מעל גיל 35), או אפילו רק בשביל הרוגע שלך, את עשויה לבחור לבצע בדיקת מי שפיר אותה מבצעים החל משבוע 17 להריון (ניתן לבצע אותה כבר החל משבוע 15 אולם זה עלול להגדיל את הסיכוי להפלה). בבדיקה זו מחדירים מחט דקה לתוך מי השפיר הסובבים את העובר (זה נעשה תוך כדי הדמיית אולטרא-סאונד ואין חשש לפגיעה בתינוק עם המחט). הרופא לוקח דגימה ממי השפיר שנשלחת לניתוח במעבדה על מנת לזהות אם יש לעובר הפרעות כרומוזומליות כמו תסמונת דאון. בבדיקת מי השפיר ישנו סיכון קל להפלה וכדאי להתייעץ עם הרופא שלך בטרם ביצוע הבדיקה.

מה צריך לבצע?

  • אם לא ביצעת בדיקות גנטיות עד עכשיו, כדאי לבצע אותן כמה שיותר מהר.
  • סקירת המערכות המוקדמת נערכת בין שבועות 13-15, כך שאם עדיין אין לך תור, כדאי לקבוע תור בהקדם.
  • כדאי להתייעץ ולהחליט אם את מעוניינת בביצוע בדיקת מי שפיר. במידה ואת מעוניינת, כדאי לקבוע תור בקרוב.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן וחלבונים כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן