שבוע הריון 11

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות תינוקך

התינוק שלך נכנס לשלב של גדילה מהירה מאוד. כרגע הוא בגודל של 4-5 סנטימטרים. עד שבוע עשרים הוא יכפיל את גודלו פי ארבעה ויגיע לאורך של כ-16-20 סנטימטרים. על מנת לשכן את העובר הגדל ולספק לו מספיק מזון, כלי הדם בשליה יגדלו מאוד, הן במספרם והן בגודלם.

ראשו של התינוק עדיין גדול מאוד ומהווה כחצי מכל גודלו של התינוק. הפנים ממשיכות להתפתח והאוזניים מתקרבות לתפוס את מקומן הסופי בצידי הראש.

איברי הרבייה הפנימיים כבר קיימים, אולם האיברים החיצוניים עדיין נראים, בשלב זה, זהים לבנים ולבנות. ייקחו עוד כשלושה או ארבעה שבועות עד שתוכלי לדעת את מינו של התינוק באופן מוחלט.

הגוף שלך

שלב ההרגשה הרעה של הבחילות, העייפות ומצבי הרוח קרוב להסתיים משום שאת קרובה מאוד לסיום השליש הראשון של ההריון וכניסה לשליש השני, שהוא בדרך כלל נוח יותר.

העלייה המהירה במשקל התינוק מחייבת גם אותך לעלות במשקל, משום שאת חייבת לתחזק את גופך ובו בזמן להזין את תינוקך. רמת העלייה במשקל משתנה מאוד בין אישה לאישה ותלויה מאוד גם במשקלך לפני ההריון. כדאי שתתייעצי עם הרופא האישי שלך לגבי התזונה ולגבי המשקל הרצוי שלך.

מה צריך לבצע?

  • אם עוד לא היית אצל רופא הנשים שלך, גשי לבדיקה ראשונה בהריון. חשוב שתשמרי על תיק מעקב הריון מסודר, בו מתועדות כל הבדיקות ותוצאותיהן.
  • המועדים לבדיקת שקיפות עורפית ובדיקת סקר טרימסטר ראשון הם בשבועות 11-13 להיריון. אם עוד לא קבעת תור, כדאי שתעשי זאת במהרה.
  • אם לא ביצעת בדיקות גנטיות עד עכשיו, כדאי לבצע אותן כמה שיותר מהר.
  • אם הינך מעל גיל 35 או שיש לך עבר של הריונות בעייתיים או היסטוריה של מחלות גנטיות במשפחה, כדאי שתיגשי לייעוץ גנטי. בעקבות הייעוץ, את עשויה לבחור לעשות בדיקת סיסי שליה או מי שפיר. את בדיקת סיסי השליה ניתן לעשות החל משבוע 11 ולכן כדאי לקבל ייעוץ כבר עכשיו. שימי לב שקשה להשיג תור עבור בדיקת סיסי שליה ולכן עלייך לפנות לייעוץ בדחיפות אם את מעוניינת בבדיקה זו.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן וחלבונים כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להמשיך ליטול חומצה פולית (עד סוף שליש ראשון).
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן זה מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן