מתי ואיפה עורכים ברית מילה

מתי ואיפה עורכים ברית מילה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מתי ואיפה עורכים ברית מילה

מתי ואיפה עורכים ברית מילהברית מילה הוא טקס בעל אופי דתי אך גם מעשי שנערך על ידי רוב הציבור בישראל – דתיים וחילוניים כאחד. מבחינת ההלכה היהודית, יש לספור שמונה ימים, החל מיום הלידה, וביום השמיני יש לבצע את טקס ברית המילה. ישנם מקרים חריגים שבהם ניתן לדחות את ברית המילה, ובקרב חילוניים, לעיתים נדחה הטקס גם מסיבות אחרות.

היום בו יש לבצע את ברית המילה

בספירת שמונת הימים החל מהלידה, יש למנות גם את יום הלידה עצמו וגם את היום בו נערך טקס ברית המילה. כך, אם בנכם נולד ביום ראשון, ברית המילה תערך ביום הראשון שלאחריו. חשוב להזכיר שביהדות, ברגע ששקעה המש, זה נחשב שעבר יום. לפיכך, אם בנכם נולד ביום ראשון בעשר בלילה, יום הלידה שלו הוא יום שני, ולכן ברית המילה תערך ביום שני שלאחריו, ולא ביום ראשון.

ברית מילה נערכת גם בשבתות ובחגים ואפילו ביום הכיפורים, אולם ישנם מקרים חריגים שבהם ניתן לדחות את הטקס. לא ניכנס לכל הדקויות, אולם הדבר החשוב ביותר הוא שאם התינוק אינו במצב תקין מבחינה רפואית, יש לדחות את ברית המילה. לדוגמא, אם התינוק הוא פג וגודלו קטן מדי, יש להמתין עם ברית המילה. סיבה נוספת לדחיית הטקס היא צהבת פיזיולוגית, מצב בו לוקים תינוקות רבים. מצב זה יכול להימשך אפילו חודש, ואפשר להמתין לסיומו לשם ביצוע הברית.

השעה בה יש לבצע את ברית המילה

ברית מילה צריכה להיערך בשעות האור, כלומר: ביום ברית המילה, בטרם שקעה השמש. מסיבות הלכתיות, בדרך כלל עורכים את הטקס בשעות הבוקר, אולם אין כל מניעה לערוך אותו בכל שעות היום.

איפה יש לערוך את ברית המילה?

למעשה, אין שום חשיבות מיוחדת איפה נערך טקס ברית המילה. ניתן לערוך אותו בבית, באולם אירועים, בבית כנסת או בבית החולים. לכן, עשו את הטקס במקום הנוח ביותר לכם, למשפחה ולאורחים שלכם. אם אתם דואגים בקשר לבריאות התינוק, אתם יכולים לשקול לבצע את הברית בבית חולים או בקליניקה פרטית, במידה והמוהל הוא גם רופא.

לסיכום, בחרו את המקום הנעים ביותר עבורכם כדי לבצע בו את הברית והזמינו את מי שחפצה נפשכם בכך. מבחינה הלכתית יש לבצע את ברית המילה ביום השמיני ללידה, במהלך שעות האור. ישנם מקרים שבהם דוחים את הטקס , כאשר החשובים שבהם הם המקרים בהם מצבו הגופני של התינוק אינו מאפשר את ביצוע ברית המילה.

המון מזל טוב!

מידע נוסף בנושא ברית מילה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן