מחשבון משקל הריון

מחשבון משקל הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחשבון משקל הריון

מחשבון משקל הריוןאחד הדברים שיעסיקו אותך רבות הוא עליית המשקל שלך בהריון. רוב הזמן את תוטרדי מהשאלה האם את עולה במשקל מהר מדי ולמה את כל כך גדולה כשלשכנה מלמטה יש חצי מהבטן שלך, אפילו שהיא שבועיים יותר מתקדמת ממך.

מחשבון משקל הריון מאפשר לך לדעת האם העלייה שלך במשקל היא תקינה, לפי שבוע ההריון הנוכחי שלך. החישוב הוא פשוט ותלוי במדד ה-BMI שלך בתחילת ההריון, ובשבוע הההריון הנוחי.

בכתבה זו נסביר מהו מדד ה-BMI, נסביר מהו קצב הנכון של עלייה במשקל לאורך ההריון וכמובן מהו החישוב שמבצע מחשבון ההריון. בסוף הכתבה תוכלי לחשב בקלות אם המשקל שלך כרגע בהריון הוא תקין או לא.

מדד ה- BMI

מדד ה- BMI נקרא גם מדד מסת הגוף והוא המדד הנכון ביותר לחישוב משקל תקין ביחס לגובה. מדד ה-BMI מחושב על ידי חלוקת המשקל (בקילוגרמים) בגובה (במטרים) בריבוע. לדוגמא, מדד ה-BMI של אישה השוקלת 55 ק"ג ואשר גובהה הוא 1.60 מ' הוא 21.5.

מדד BMI תקין הוא בין הערכים 18.5 ל-24.9. מתחת לכך מדובר במצב של תת משקל ומעל לכך זהו עודף משקל או השמנה.

תמיד חשוב להיות עם מדד BMI תקין, אולם הדבר נכון אף יותר לפני תחילת הריון. לכן, אם את מתכננת להיכנס להריון, כדאי שתוודאי שמדד ה-BMI שלך נמצא בתקן או קרוב לכך ככל הניתן.

קצב נכון של עליית משקל בהריון

עד סוף השליש הראשון, סביר להניח שלא תעלי כמעט במשקל, ויש נשים שאפילו מורידות מעט ממשקלן. לכן מחשבון משקל הריון מתייחס בחישוביו לעליית משקל החל משבוע 12 או 13 להריון ועד סוף ההריון (שבוע 40).
הקצב הנכון של עליית משקל בהריון נקבע לאור מדד ה-BMI של האישה לפני ההריון:

  • עבור מדד BMI קטן מ-18.4 (תת משקל) – מומלצת עלייה של 500 גרמים בערך לשבוע.
  • עבור מדד BMI של 25-29.9 (עודף משקל) – מומלצת עלייה של 300 גרמים בערך לשבוע.
  • עבור מדד BMI גדול מ-30 (השמנה) – מומלצת עלייה של 200 גרמים בערך לשבוע.
  • עבור מדד BMI של 18.5-24.9 (מצב תקין) – מומלצת עלייה של 400 גרמים בערך לשבוע.

כלומר במצב רגיל יש לעלות בערך 400 גרמים כל שבוע החל משבוע 12 ועד סוף ההריון. לכן, מחשבון משקל הריון יאמר לך שמצבך תקין אם עלית בין 300 ל-500 גרם לשבוע. אותו חישוב תופס עבור כל אחד מארבעת המקרים לעיל.

כיצד משתמשים במחשבון משקל הריון?

על מנת להשתמש במחשבון משקל הריון האישה צריכה להזין את הגובה שלה ואת המשקל שלה לפני ההריון. לפי זה נקבע מדד ה-BMI של האישה ולכן גם קצב עליית המשקל המומלץ שלה.

בנוסף, האישה צריכה להכניס את משקלה הנוכחי ואת שבוע ההריון הנוכחי שלה ואז היא מקבלת תשובה אם היא נמצאת בטווח התקין. ניקח דוגמא ונבדוק אם המשקל הוא תקין בלי להשתמש במחשבון משקל הריון:

  • גובה: 1.65 מטרים.
  • משקל לפני הריון: 57 ק"ג.

לכן מדד ה- BMI הוא 21 בערך, כלומר מצב תקין ולכן קצב העלייה המומלץ הוא 400 גרם לשבוע (והטווח התקין הוא בין 300-500 גרם לשבוע).

הבה נבדוק אם המשקל הנוכחי הוא תקין עבור שבוע הריון 28, עבור אישה עם נתונים כאלו.

  • משקל נוכחי: 63 ק"ג.
  • שבוע הריון נוכחי: 28.

עלייה של 300 גרם לשבוע (החל משבוע 12 להריון), תיתן עלייה של 4.8 ק"ג עד עכשיו, כלומר משקל מינימלי עבור האישה בשבוע 28 הוא 57+4.8=61.8 ק"ג.

עלייה של 500 גרם לשבוע, תיתן עלייה של 8 ק"ג עד עכשיו, כלומר משקל מינימלי עבור האישה בשבוע 28 הוא 57+8=65 ק"ג. מכיון שמשקל האישה כיום הוא 63 ק"ג, וזה בין 61.8 ל-65, אזי מצבה היום הוא תקין.

לסיכום, מחשבון משקל הריון משקלל מספר גורמים על מנת לקבוע אם המשקל הנוכחי בהריון הוא תקין. בכתבה זו ראינו מהו החישוב שמתבצע על ידי מחשבון משקל הריון וכיצד ניתן לחשב זאת בעצמנו.

–> לקביעת תאריך לידה משוער עברו לעמוד – מחשבון הריון .

מידע נוסף על תזונה בהריון

אומגה 3 בהריון תוספי תזונה בהריון מאכלים אסורים ומותרים בהריון
עליית משקל בהריון מחשבון משקל הריון דיאטה בזמן הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן