מחשבון הריון: התמכרות לתשעה חודשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אני לא בהריון. אני אפילו לא אישה. מה שכתוב פה זה רק כמה דברים שראיתי בהתבוננות בנשים בסביבתי. נא לא להיעלב בבקשה, זה הכול בצחוק וחוץ מזה אתן סתם רגישות כי אתן מפוצצות בהורמונים : ).

אז השתנת על מקל וראית את הפסים הנכונים (בהנחה שרצית להיות בהריון). איך מגיבים לדבר כזה? איך תופסים את זה שהחיים הולכים להשתנות מהקצה אל הקצה? אין באמת איך להבין את זה. אז מה כן עושים? טסים אל המחשב ונכנסים לאינטרנט כדי לשתות את כל המידע שקיים על הריון, על מה הולך לקרות לך בזמן הקרוב ומה הסלקל הכי בטיחותי? (טוב, אולי קצת הגזמתי, זה יחכה עוד קצת זמן).

אבל לפני כל אלה, יש משהו אחד חשוב יותר. את חייבת, ממש חייבת  לדעת מתי את הולכת ללדת! אז איך יודעים? תכירי את חברך הטוב ביותר לתשעת החודשים הקרובים. שמו הוא מחשבון הריון והוא לא יודע לעשות כמעט כלום. למעשה הוא יודע לעשות רק שני דברים חשובים: להגיד לך מהו תאריך הלידה המשוער שלך ולהגיד לך באיזה שבוע את נמצאת בהריון.

אחד משני הדברים הללו, תאריך הלידה המשוער, לא עומד להשתנות לכל אורך ההריון. זה לא משנה את העובדה שאת תוודאי שהוא באמת לא זז לשום מקום אלפי פעמים בתשעת החודשים הקרובים.
הדבר השני הוא שבוע ההריון הנוכחי שלך. זה דבר מאוד חשוב על-מנת לבצע את בדיקות ההריון במועד הנכון שלהן אבל יותר חשוב מכך, כדי שתוכלי לענות לכל אחד שרואה אותך ומאוד מטרידה אותו התשובה לשאלה 'באיזה שבוע את?'.
כמובן שאת לא באמת צריכה את מחשבון ההריון כדי לעקוב אחרי שבוע ההריון העכשווי שלך. בין כל הבדיקות והלחץ האימהי שלך, את יודעת לענות על השאלה הזו גם אם יעירו אותך בארבע בבוקר.
אבל גם פה, את תמצאי את עצמך בודקת שוב ושוב אם כלום לא השתנה. אולי זו בכלל שנה מעוברת ואף אחד לא הודיע לך?

מתחקיר קצר שערכתי מסתבר שההתמכרות למחשבונים אינה מוגבלת רק לתקופת ההריון. לדוגמא, ישנן נשים שחייבות לבדוק את מצבן בכל פעם שהן רואות קישור למחשבון BMI (יחס בין משקל לגובה). לפעמים הן עשויות לבדוק אם משהו השתנה לפני ואחרי ארוחת צהריים.

אך גורלו של מחשבון ההריון שונה במעט, ולא לטובה. אחרי תשעה חודשים את תפני לו עורף ולא תבואי להיעזר בשירותיו שוב. הוא שהיה שם למענך בתשעת החודשים הלא קלים הללו – בחום ובקור וגם כשחשבת שאולי שכחת לעשות סקירת מערכות בזמן – יישכח ברגע אחד.

האמת היא שלא צריכים להיות עצובים מדי בשבילו. ראשית, בכל רגע יש פה איזה מאה אלף נשים בהריון ככה שהוא ימשיך להיות עסוק ושנית גם את תחזרי אליו על ארבע בילד השני…

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן