זהירות! 95 אחוזים ממוצרי המזון לתינוקות כוללים מתכות רעילות

95 אחוזים ממוצרי המזון לתינוקות מכילים מתכות רעילות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

95 אחוזים ממוצרי המזון לתינוקות מכילים מתכות רעילות

ההורים שבינינו יסכימו בלב שלם – אין דבר שלא נרצה לתת לביבי שלנו. אנו רוצים בשבילם את הטוב ביותר ולשם כך, לא נחסוך95 אחוזים ממוצרי המזון לתינוקות מכילים מתכות רעילות בהוצאות. ותזונה איכותית ובריאה, זה ללא ספק הבסיס. אבל סקר מעורר חשש שנערך בארצות הברישת מעלה תמונה מטרידה באמת. מה בדיוק התגלה וכיצד ניתן להבטיח תזונת תינוקות בריאה וטובה יותר, מאמר חובה להורים המודאגים.

עד כמה המזונות המובחרים לתינוקות באמת בריאים?

כפי שתראו מיד, מצטיירת תמונה שמעלה חשש גדול לגבי הבריאות שקיימת בתוך מוצרי המזון לתינוקות. וגם אם אותו המחקר לא מכיל בהכרח את המוצרים שנמצאים על המדפים בארץ, ככל הנראה המצב אצלנו לא כל כך שונה. בשורה התחתונה, רק מעט מדי ממוצרי המזון לתינוקות נמצאו נקיים ממתכות רעילות. האם יש מקום ליזום בדיקה בארץ, בשיתוף משרד הבריאות? לעניות דעתנו, זה בהחלט מתבקש. נקווה שמישהו שיקרא את הדברים, אכן ירים את הכפפה.

אלו ממצאים עלו מבדיקה מקיפה של מוצרי מזון לתיקנות?

ארגון וולונטרי אמריקאי, המקדם בריאות תינוקות, עומד מאחורי המחקר שתוצאותיו המדאיגות פורסמו. על פי עורכי המחקר, שלל מוצרי מזון נשלחו למעבדות מוסמכות ובהן נבדק האם ישנה נוכחות של מתכות.

הבדיקה העלתה כי חלק גדול מהמזונות שנבדקו הכילו מתכות הנחשבות למסוכנות לבריאות. מתכות רעילות עלולות להגיע למוצרי מזון למשל בשל גידול חומרי הגלם הצמחיים באדמה המכילה מתכות. גם שימוש בחומרי ריסוס רעילים, אפילו כאלה שנאסרו לשימוש. במידה מסוימת, אך פחותה, יתכן שגם תהליכי ייצור שונים עלולים להיות מעורבים בכך. במחקר, נבדקה הנכוחות של חומרים כדוגמת עופרת, כספית, קדמיום וארסן. כל המתכות הללו אינן צריכות להיות חלק מתזונת האדם. לא כל שכן חלק מתזונת תינוקות נורמלית.

ביותר מרבע (!) מוצרי המזון שנבדקו, אותרו שרידים של כל ארבעת המתכות הרעילות הללו. בקרוב לחצי ממוצרי המזון, נתגלו שלושה מתוך ארבעת המתכות הרעילות. בעוד עשרים אחוז זוהו שני מתכות ופחות מעשרה אחוזים הכילו מתכת אחת מתוך הארבע. אך ורק חמישה אחוזים מכל המוצרים שנבדקו (והיו יותר מ-150 כאלה) נמצאו חופשיים ממתכות כלשהן. מדהים לגלות כי עופרת, אותה כמעט בכל אחד מהמאכלים שנבדקו. המתכת הרעילה ארסן זוהתה ביותר מ-70 אחוזים מהמוצרים. קדמיום נמצא בשלושת רבעים מהמוצרים וכספית – בערך בשליש.

אילו סוגי מזון נבדקו?

מסקירת המחקר, גילינו שקשה להיות מוגנים. נוכחות המתכות אותרה במזונות לתינוקות על בסיס דגנים, בפירות מרוסקים, ביסקוויטים לפעוטות, פורמולות מזון. חטיפי תינוקות על בסיס אורז, דגנים על בסיס אורז תפוח, מחית תפוחי אדמה, מחית גזר, מיצי פירות, רסק משולב של פירות וירקות ומשקאות שונים לתינוקות – כל אלה נכללו במחקר.

התרומה של המתכות הללו לנזקי בריאות ידועה, לפחות בחלקה. לדברי החוקרים, למתכות הללו עשויה להיות השפעה מסרטנת. חומרים אלה עלולים לגרום לפגיעות נוירולוגיות ולקויים בהתפתחות התינוק. על פי ההערכות, עלולה להיגרם פגיעה מסוימת בקוגניציה, יותר לקויות למידה והפרעות קשת, היפראקטיביות ועוד.

לא נפרד לפני שנספק לכם כמה המלצות לאלטרנטיבות בריאות יותר

למרות שהמחקר לא נערך בישראל, בכל זאת ראוי לשים לב להמלצות החוקרים לגבי חלופות בריאות לחלק מהמזונות שנבדקו. למשל, במקום להשתמש בביסקוויטים שנועדו להקל על בקיעת שיניים, ניתן להשתמש בבננות קפואות או מלפפונים. עדיף להשתמש בדגנים שלא על בסיס אורז ואם אפשר, נוסיף ונאמר שכדאי לצרוך מזונות אורגניים ככל האפשר. כדאי להמעיט במיצי פירות כמשקה מועדף ולהסתפק במי ברז רגילים, מסוננים. כמו כן, כדאי לספק לתינוקות מגוון רחב של מזונות, על בסיס כמה שפחות מוצרים תעשייתיים. הגיוון מעניק מידה רבה מאוד של בטיחות.

מקורות ולקריאה נוספת:
https://www.healthybabyfood.org/sites/healthybabyfoods.org/files/2019-10/BabyFoodReport_FULLREPORT_ENGLISH_R5b.pdf

 

אולי יעניין אותך גם:

איך עושים בדיקת אבהות?

הנקה נכונה: כך תדעי שאת עושה את זה נכון

שינת תינוקות – גישות ושיטות שונות לשיפור השינה אצל תינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן