כתמי הריון – מסכת הריון

כתמי הריון - מסכת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתמי הריון - מסכת הריון

כתמי הריון - מסכת הריוןעוד אחת מתופעות הלוואי בהריון שנגרמות כתוצאה מהורמונים המשתוללים בגופך היא הופעתן של כתמי הריון על עורך, כאשר המקרה המוכר ביותר הוא כתמי עור על הפנים (המכונה בשל כך גם מסכת הריון).

כתמי הריון הם בעצם תופעה של היווצרות צבע עור עודף בגוף (הייפרפימנטיזציה – hyperpigmentation) והם שכיחים יותר אצל נשים עם עור כהה.

כתמי הריון – מדוע הם מופיעים בעצם?

כאמור, ההורמונים שקיימים בגופך בזמן הריון נמצאים בכמויות גדולות בהרבה מאשר בתקופות רגילות. להורמונים יש תפקידים חשובים בשמירה על תקינות ההריון ועל בריאות האם והעובר. עם זאת, כמותם הגדולה יוצרת לעיתים תופעות לוואי (כמו בחילות בהריון לדוגמא).

כתמי הריון על הפנים (מסכת הריון) הם אחת מתופעות לוואי אלו. למעשה, מסכת הריון היא רק חלק מהתכהות של אזורי עור שונים בגופך. לדוגמא, יכול להיות שהופיע לך כבר מעין קו חום בבטן התחתונה לאורך הטבור. בנוסף, העטרות סביב הפטמות (וגם הפטמות עצמן לפעמים) מתכהות יותר במהלך ההריון ואיתן גם הנמשים והשומות.

איך ניתן להמנע מהופעת כתמי הריון?

לא ניתן להימנע לחלוטין מהופעתם של כתמי הריון, אולם בהחלט ניתן להקל על התופעה ולמנוע את החמרתה. לשם כך כדאי לעשות מספר דברים:

  • המנעות מחשיפה לשמש ככל הניתן – כתמי הריון עלולים להתכהות אף יותר בשל חשיפה מוגברת לשמש. לכן, אין לבלות בחוץ יתר על המידה בשעות הקשות, במיוחד בקיץ. יש ללבוש בגדים ארוכים, כובע, משקפי שמש וכן שימוש בתכשירים להגנה נגד השמש. כל העצות הללו חשובות תמיד, לא רק בהריון.
  • תזונה נכונה – אכילת מאכלים שעשירים בחומצה פולית עשויים לסייע נגד הופעת כתמי הריון. מאכלים כאלו כוללים עלים ירוקים, תפוזים ודגנים מלאים. בנוסף, ממילא את אמורה ליטול תוסף של חומצה פולית במהלך השליש הראשון להריון.
  • ניתן לטשטש את כתמי ההריון בעזרת איפור, אולם חשוב להימנע מתכשירים מזיקים כמו מלבינים, וכן כימיקלים שיוצרים קילוף של העור.

לסיכום, זוהי אמנם תופעה מציקה, אך היא נעלמת כמעט כליל לאחר הלידה. תצטרכי להיות סבלנית – זה לא יקרה יום אחרי הלידה – אולם תוך מספר חודשים כל כתמי ההריון (וכן מסכת הריון) ייעלמו כלא היו.

תופעות נפוצות בהריון

בחילות בהריון
כאבי גב בהריון
עייפות בהריון
צרבת בהריון
בצקות בהריון
גירודים בהריון
גזים בהריון
עצירות בהריון
טחורים בהריון
דליות בהריון
כתמי הריון
גודש באף בהריון
השתנה תכופה בהריון
דימום בתחילת הריון
הפרשות בתחילת הריון
דלקת בדרכי השתן בהריון
התכווצויות שרירים בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן