כאבי גב בהריון

כאבי גב בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאבי גב בהריון

כאבי גב בהריוןלפחות מחצית מהנשים יסבלו כנראה מתופעה של כאבי גב בהריון בדרגות חומרה כאלו או אחרות. ישנן סיבות שונות לכך ודרכי התמודדות רבות. 

הסיבות העיקריות להופעת כאבי גב בהריון

במהלך ההריון רצועות שונות בגוף האישה, ובפרט בגב, הופכות רפויות יותר כהכנה לקראת הלידה, גורם המגביר את האפשרויות לכאבי גב בהריון. העלייה במשקל, המשנה את היציבה ואת שיווי המשקל גורמת לשרירי הגב לעבוד קשה יותר, ובעיקר בצורה שונה מזו שהיו מורגלים בה. גורמים נוספים יכולים להיות לחץ ועייפות. עם זאת, ישנם מספר טיפים חשובים שעשויים לסייע לך להתגבר על כאבי גב בהריון.

טיפים למניעת כאבי גב ולהקלה

  • התעמלות היא חשובה מאוד על מנת לחזק את הגב ואת הרגליים, ומסייעת למנוע כאבי גב בהריון. התייעצי עם מומחה באשר לפעילויות ותרגילים שכדאי לך לבצע לשם כך. רעיון טוב להתעמלות כזו היא שחייה (רגועה) אשר מחזקת מאוד את הגוף בכלל, והגב בפרט, ואינה מעמיסה עומס יתר על הגוף.
  • ישיבה נכונה היא חשובה מאוד למניעת כאבי גב באופן כללי ובמיוחד במהלך ההריון. שבי זקוף ולא כשאת כפופה קדימה, והכניסי כרית מאחורי הגב התחתון שלך לצורך תמיכה.
  • נעליים נוחות – זה לא הזמן לנעלי עקב או נעליים בלתי נוחות אחרות. עם השינוי ביציבה והעלייה במשקל, חברותייך הטובות יהיו נעליים שטוחות, פשוטות ונוחות.
  • כשאת שוכבת לנוח או לישון הניחי כרית מתחת לברכיים על מנת להפחית לחץ מהגב. אם לא נוח לך, נסי לשכב על הצד כאשר את מניחה כרית בין הרגליים. אפשרות נוספת היא לרכוש כרית הריון. כריות גדולות אלו עוזרות לנשים רבות למצוא תנוחת שינה נוחה, ומסייעות בהרגעת השרירים והפחתת כאבי גב בהריון.
  • לבוש – ליבשי חזיות הנותנות תמיכה לחזה שלך שכנראה הוא גדול וכבד יותר כרגע. אחרי התייעצות עם הרופא שלך, ניתן לרכוש חגורת גב, הנותנת תמיכה חיצונית נוספת ומסייעת להקל על כאבי הגב. אם את משתמשת בחגורת גב, קבלי הדרכה כיצד ללבוש אותה, כך שהיא לא תלחץ על הבטן יתר על המידה.
  • עלייה נכונה במשקל – עלייה במשקל בהריון היא חשובה מאוד על מנת לשמור על בריאות האם והתינוק. עם זאת, חשוב לא לעלות יותר מדי במשקל מסיבות בריאותיות רבות וביניהן, העומס הרב המופעל על הגב ומניעת כאבי גב בהריון.

תופעות נפוצות בהריון

בחילות בהריון
כאבי גב בהריון
עייפות בהריון
צרבת בהריון
בצקות בהריון
גירודים בהריון
גזים בהריון
עצירות בהריון
טחורים בהריון
דליות בהריון
כתמי הריון
גודש באף בהריון
השתנה תכופה בהריון
דימום בתחילת הריון
הפרשות בתחילת הריון
דלקת בדרכי השתן בהריון
התכווצויות שרירים בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן