השתנה תכופה בהריון

השתנה תכופה בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השתנה תכופה בהריון

השתנה תכופה בהריוןיכול להיות ששמת לב שאת הולכת לשירותים לעיתים תכופות יותר, אפילו לפני שידעת שאת בהריון. למעשה השתנה תכופה היא אחד מהסימנים המוקדמים להריון המופיעה כבר כ-6-8 שבועות לאחר ההפריה.

השתנה תכופה היא תופעה טבעית אך מציקה שמתרחשת כמעט אצל כל הנשים בהריון. בכתבה זו נלמד על הסיבות להשתנה תכופה, על הדרכים להתמודד עם הבעיה וכיצד לזהות אם ישנה בעיה חריפה יותר.

הגורמים להשתנה תכופה בהריון

השינויים ההורמונליים המתרחשים בגופך במהלך ההריון גורמים לכך שדם זורם בצורה מהירה יותר דרך הכליות, ולכן שלפוחית השתן מתמלאת לעיתים יותר תכופות. דבר זה מצטרף לעובדה שבהריון נפח הדם גדל מאוד (עד כ-50% יותר מאשר בתקופה שלפני ההריון). נפח דם גדול גורר גידול בכמות הנוזלים בגוף שמסוננים בכליות ומסיימים בשלפוחית השתן. בנוסף, הרחם הגדל לוחץ על שלפוחית השתן וכל אלו גורמים להתמלאות השלפוחית לעיתים תכופות יותר וכן לחץ עליה הגורם לרצון להשתין.

השתנה תכופה מופיעה ביתר שאת בלילה משום שאז נוזלים בגוף זורמים חזרה מהרגליים אל תוך מחזור הדם ובסופו של דבר מתיישבים שוב בשלפוחית השתן.

יש ספרי הריון שטוענים שבשליש השני להריון יש הקלה בתופעת ההשתנה התכופה משום שאז הרחם גדל אל מחוץ לאגן והלחץ על שלפוחית השתן, קטן. אולם מחקרים מצביעים על כך שכנראה אין אמת בדבר, ושהשתנה תכופה עלולה ללוות אותך לכל אורך תקופת ההריון. אל תתני לזה לדכא אותך משום שהשליש השני להריון אכן יביא איתו הקלות משמעותיות בדברים אחרים.

דרכי התמודדות עם השתנה תכופה

בואו נהיה כנים – השתנה תכופה היא תופעת לוואי בהריון שלא ניתן למנוע אותה לגמרי. עם זאת, יש דברים שחשוב לעשות על מנת לא להחמיר את המצב:

  • ראשית, כדאי להמנע ממשקאות הגורמים לצורך מוגבר להשתין כמו תה, קפה ואלכוהול (כדאי להימנע ממשקאות אלו, ובמיוחד מאלכוהול, לאורך כל ההריון).
  • חשוב להמשיך לשתות הרבה! אל תפסיקי לשתות כדי לא לגשת לשרותים כל כך הרבה. שתיה מרובה היא אחד הדברים החשובים בהריון, הן לבריאותך והן לבריאות התינוק שלך. עם זאת, ניתן להפחית מעט את כמות השתיה קרוב לשעת השינה משום שכאמור השתנה תכופה היא בעייתית יותר בלילה.
  • אם את מרגישה לחץ בשלפוחית, גשי לשרותים ואל תתאפקי. דבר זה ימנע התפתחות דלקת בדרכי השתן. גם בריחת שתן אצל נשים היא נפוצה מאוד וזה גם עשוי למנוע אותה כשהן מתאמצות או אפילו מתעטשות או צוחקות.
  • כשאת הולכת לשרותים להשתין, הישעני קדימה בעת הישיבה על האסלה. תנוחה זו תיצור לחץ על שלפוחית השתן, ותעזור לך לרוקן אותה עד סופה.

מתי השתנה תכופה הופכת לדלקת בדרכי השתן?

אם ההשתנה התכופה מלווה גם בתחושה שורפת כשאת משתינה, כדאי שתתייעצי עם הרופא שלך משום שיכול להיות שיש לך דלקת בדרכי השתן. עוד תסמין לדלקת בדרכי השתן הוא אם יש לך צורך רב להשתין המסתיים במספר טיפות מועט כשאת כבר ניגשת לשרותים. בעוד השתנה תכופה היא לרוב סתם תופעה מציקה, דלקת בדרכי השתן היא תופעה שיש לטפל בה, על מנת לא ליצור החמרה.

ההשתנה התכופה תיעלם בכל מקרה מעצמה אחרי הלידה (או תוך מספר ימים לאחר מכן). לכן, אם את סובלת מכך, תהיי חזקה, כי זה ייעלם. חוץ מזה, מכיוון שהשתנה תכופה גורמת לך להתעורר פעמים רבות בלילה, ניתן לראות בה את דרכו האכזרית של הטבע להכין אותך ללילות ללא שינה שיגיעו כשהתינוק יבוא 🙂

תופעות נפוצות בהריון

בחילות בהריון
כאבי גב בהריון
עייפות בהריון
צרבת בהריון
בצקות בהריון
גירודים בהריון
גזים בהריון
עצירות בהריון
טחורים בהריון
דליות בהריון
כתמי הריון
גודש באף בהריון
השתנה תכופה בהריון
דימום בתחילת הריון
הפרשות בתחילת הריון
דלקת בדרכי השתן בהריון
התכווצויות שרירים בהריון

 

 

אולי יעניין אותך גם:

בריחת שתן במהלך ההיריון: מדוע זה קורה? ואיך ניתן להתמודד עם זה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן