הפרשות בתחילת הריון

הפרשות בתחילת ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרשות בתחילת ההריון

הפרשות בתחילת ההריוןהופעה של הפרשות בתחילת הריון היא תופעה טבעית, ולמעשה הפרשות מוגברות הם אחד מסימני ההריון המוקדמים. לכן, אם את מזהה הפרשות מוגברות יחסית לרמה הרגילה, הריון הוא אחד הדברים שניתן לחשוד בהם כגורם.

ככלל, הפרשות בתחילת הריון לא צריכות להדאיג אותך משום שהן נובעות מגורמים טבעיים הקשורים ישירות לתחילתו של הריון. עם זאת, לעיתים הפרשות וגינאליות יכולות להעיד על זיהום כלשהו, ובמקרים כאלו יש לפנות לרופא.

הפרשות בתחילת הריון – למה הכמות עולה?

לכל אישה כמעט יש הפרשות ברמה מסוימת גם כשהיא אינה בהריון. אולם כאשר מתחיל הריון, כמעט תמיד כמות ההפרשות גדלה. מדוע זה קורה?

אחד ה"אשמים" בכך הוא הפקק הרירי (mucous plug). פקק זה הוא בעצם הצטברות של חומר רירי בפתח צוואר הרחם ותפקידו הוא לאטום את הרחם ולהגן על העובר מפני זיהומים. כתוצאה מהיווצרות הריר הזה, ישנה עליה בכמות ההפרשות בתחילת ההריון.

גורמים נוספים להפרשות בתחילת הריון הם העלייה בכמות ההורמון אסטרוגן בגוף ועלייה בזרימת הדם לאזור הנרתיק. ההפרשות, שהן לרוב מימיות, לבנות וחסרות ריח מגיעות מצוואר הרחם ומהואגינה ומורכבות בעיקר מתאים ישנים ומבקטריות (זהו מצב נורמלי) שמקורם בדפנות הנרתיק.

מתי הפרשות בתחילת הריון צריכות להדאיג אותי?

כאמור, הפרשות בתחילת הריון שהן מימיות, חסרות ריח ובכמות סבירה, ואינן מלוות בתסמינים נוספים, לא צריכות להדאיג אותך. עם זאת, יש מקרים בהם כדאי לפנות לרופא שלך:

  • אם ההפרשות מלוות בכאבים, גרודים או הרגשת צריבה (שיכולים לקרות גם במהלך השתנה או יחסי מין), יכול להיות שיש לך זיהום, ויש לגשת לבדיקת רופא.
  • גם אם ההפרשות הן מימיות וחסרות ריח אך הן באות בכמות גדולה מאוד, יש לפנות לרופא כדי לשלול דליפה של מי שפיר.
  • הפרשות בתחילת הריון שבאות בצבעים אחרים (הן יכולות לבוא במגוון רחב של צבעים – אפור, צהוב, ורוד ועוד) או עם מרקם של קצף יכולות להעיד אף הן על זיהום.
  • אם את לפני שבוע 37 ויש שינוי פתאומי בכמות או באופי ההפרשות (צבע או מרקם), יש לפנות מייד לבדיקה משום שזה יכול להעיד על לידה מוקדמת.

בכל המקרים הללו יש לפנות לרופא ולא לנסות לטפל בבעיה עם תכשירים ללא מרשם.

מה ניתן לעשות לגבי הפרשות בתחילת הריון?

אם לא מדובר בהפרשות כתוצאה מזיהום, אין הרבה מה לעשות על מנת להקטין את זרם ההפרשות. יש מספר דברים שכדאי לעשות כדי שהמצב לא יחמיר וכדי שיהיה לך יותר נוח עם הפרשות בתחילת ההריון:

  • יש לשמור על אזור הנרתיק נקי ככל האפשר – מקלחות תכופות אם צריך ובשרותים יש לנגב מלפנים ולכיוון פי הטבעת (על מנת לא לגרוף חיידקים מפי הטבעת לתוך הנרתיק ולהחמיר את הזיהום).
  • במקלחת אל תכווני את ראש הטוש ישירות לנרתיק. זה עלול רק לגרות את האזור יותר וליצור הפרשות מרובות אף יותר. בכלל כדאי להמנע מכך לכל אורך ההריון כדי שלא ליצור סיבוך מיותר כתוצאה מכניסת אויר לנרתיק.
  • יש להמנע מכל מיני תכשירים היגייניים שיש בהם בישום, כגון ספריי היגייני מבושם, נייר טואלט מבושם וכו'.
  • יש ללבוש תחתוני כותנה בלבד ולהימנע מתחתוני ניילון לוחצים.
  • כדאי להשתמש בתחתוניות על מנת לספוג את ההפרשות, אבל אין להשתמש בטמפונים במהלך ההריון.

לסיכום, הפרשות בתחילת הריון הן נורמליות ומתרחשות כמעט אצל כל הנשים בהריון. עם התפתחות ההריון את תשימי לב לשינויים בהפרשות וכנראה גם עלייה בכמותן. כאשר גופך ייכנס לתוך שלבי הלידה, צוואר הרחם יתחיל להימחק ולהפתח. בשלב זה הפקק הרירי ישתחרר בתור הפרשה רירית, שלפעמים מוכתמת גם במעט דם. זהו אחד מהסימנים שמצביעים על תחילת הלידה.

תופעות נפוצות בהריון

בחילות בהריון
כאבי גב בהריון
עייפות בהריון
צרבת בהריון
בצקות בהריון
גירודים בהריון
גזים בהריון
עצירות בהריון
טחורים בהריון
דליות בהריון
כתמי הריון
גודש באף בהריון
השתנה תכופה בהריון
דימום בתחילת הריון
הפרשות בתחילת הריון
דלקת בדרכי השתן בהריון
התכווצויות שרירים בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן