דימום בתחילת הריון

דימום בתחילת ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דימום בתחילת ההריון

דימום בתחילת ההריוןבתקופת ההריון ישנן מספר תופעות לא נעימות שחוזרות אצל נשים רבות. דימום בתחילת הריון הוא אחד מאותן תופעות. לרוב, דימום כזה הוא טבעי ואינו מצביע על בעיה כלשהי, אך מכיון שדימום בהריון יכול לרמז על בעיות, כדאי להכיר את הנושא. בכל מקרה, אם מופיע אצלך דימום, התייעצי מיד עם הרופא שלך או עם רופא מוסמך אחר על מנת לשלול כל אפשרות לבעיה.

דימום בשליש ראשון בהריון

נשים רבות יחוו דימום קל וכמעט בלתי מורגש במהלך השבועות המוקדמים בהריון ובמהלך השליש הראשון. רוב הפעמים, מדובר בדימום שנוצר כתוצאה מזיהום קל בצוואר הרחם ואין לו כל השפעה על העובר. לפעמים זיהום כזה יכול להיווצר לאחר בדיקה גניקולוגית או אולטראסאונד וגינאלי. מוקד נוסף לדימום בתחילת הריון הוא תהליך השתרשות העובר ברחם. זהו תהליך המתרחש בתחילת ההריון ובמהלכו מתחבר העובר לרחם במיקום שיהפוך מאוחר יותר לשליה. תהליך זה כרוך לעיתים בדימום אולם לא תמיד.

בניגוד למקרים קלים אלו, יכולים להיות מקרים בהם דימום בתחילת הריון עשוי להצביע על בעיה רצינית יותר. בדרך כלל מקרים כאלו יאופיינו בדימומים חזקים יותר ועלולים להיות מלווים גם בכאבים. בכל מקרה, כפי שנאמר כבר, אין לקחת סיכון, ובכל דימום יש להתייעץ עם רופא.

בין המקרים החמורים ניתן למצוא את תופעת ההריון החוץ רחמי בו העובר מתפתח מחוץ לרחם. מצב זה הינו מסוכן הן לעובר והן לאם ויש לטפל בו במיידיות. דימום חזק בתחילת ההריון יכול להצביע גם על הפלה טבעית, העשויה לנבוע מסיבות שונות וגם מקרה זה מצריך טיפול מיידי.

דימום במהלך הריון בשלישים האחרונים

בניגוד לדימום בתחילת הריון שהוא שכיח ופעמים רבות אינו מעיד על בעיות, לא אמורים, באופן כללי, להופיע דימומים במהלך ההריון החל מהשליש השני והלאה. עדיין יכול להיות מצב בו תחווי דימום קל או הפרשות מוזרות מהנרתיק שאינן מצביעות על בעיה רצינית אלא שמקורן לדוגמא בזיהום, כפי שכבר הוסבר.

דימום רציני, במיוחד מאזור שבוע שלושים להריון ואילך, עשוי להוות סימן לבעיות קשות יותר כמו היפרדות שליה, מצב המצריך טיפול מיידי.

זיכרי, שבשלבים המאוחרים להריון ניתן כבר ליילד את התינוק ללא סיבוכים רציניים ויש לו סיכוי מצויין לשרוד.

לסיכום, ניתן לחלק את הדימומים בהריון לשניים – דימום בתחילת הריון ודימום בשלבים מאוחרים בהריון. דימום בתחילת הריון יכול להיות טבעי ולא בעייתי (דימום בשל השתרשות לדוגמא), אך הוא יכול להיות גם מסוכן (הריון חוץ רחמי). בשלבים המאוחרים של ההריון, כל דימום צריך להדליק נורה אדומה. בכל מקרה, המסר העיקרי הוא שעל אף שאין צורך להכנס לפאניקה מכל דימום קל, אסור להקל ראש בכל דימום – בתחילת ההריון או בהמשכו.

תופעות נפוצות בהריון

בחילות בהריון
כאבי גב בהריון
עייפות בהריון
צרבת בהריון
בצקות בהריון
גירודים בהריון
גזים בהריון
עצירות בהריון
טחורים בהריון
דליות בהריון
כתמי הריון
גודש באף בהריון
השתנה תכופה בהריון
דימום בתחילת הריון
הפרשות בתחילת הריון
דלקת בדרכי השתן בהריון
התכווצויות שרירים בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן