הפסקת הריון – גרידה מול הפסקת הריון תרופתית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הריון הוא דבר נפלא בדרך כלל. אולם לעתים, מסיבות שונות שלא תמיד תלויות בנו, יש צורך להפסיקו. במשך שנים רבות הדרך המקובלת והמסורתית להפסקת הריון הייתה הפלה כירורגית – גרידה. אולם בשנים האחרונות נכנסה לשימוש נרחב ההפלה התרופתית – באמצעות כדורים.

נשים רבות העומדות לבצע הפלה מתלבטות איזו מהדרכים עדיפה. לכל צורת הפלה ישנם יתרונות וחסרונות אולם חשוב לדעת שהפסקת הריון בכדורים אפשרית רק עד השבוע השביעי של ההיריון ולכן אינה רלוונטית עבור מי שנמצאת בשלבי הריון מתקדמים יותר.

מהי הפסקת הריון בכדורים

הפלה בכדורים היא תהליך שבו מפסיקים את ההיריון באמצעות שימוש בגלולות הורמונים הגורמים לעובר להיפרד מדופן הרחם ולהיפלט החוצה, בדומה לתהליך המתרחש בעת הפלה טבעית. בשיטה זו נעזרים בשני סוגי גלולות: הגלולה הראשונה נקראת מיפג'ין והיא מנטרלת את פעילות הפרוגסטרון הנחוץ לקליטת העובר ברחם ובכך גורמת בעצם להפסקת ההריון.

הגלולה השנייה נקראת ציטוטק והיא גורמת להתכווצות הרחם ולפליטת העובר המת החוצה. את שתי הגלולות נוטלים תחת השגחת רופא במרפאה והן נלקחות בהפרש של 48 שעות. בדרך כלל הפסקת הריון בכדורים מלווה בדימום ובכאבים דמויי ווסת. שיעור ההצלחה בשיטה זו גבוה ועומד על 95%. הסיכוי גבוה יותר ככל שגיל ההיריון צעיר יותר.

מהי גרידה

גרידה, או הפסקת הריון כירורגית, היא שיטת הפלה ניתוחית הקיימת מזה שנים רבות. את הגרידה מבצעים בחדר ניתוח תחת הרדמה מלאה ובצום. במהלך הגרידה מרחיבים את צוואר הרחם ומחדירים לתוכו צינורית השואבת את תוכן הרחם החוצה. במהלך הגרידה מחוברת האישה למכשיר אולטראסאונד כדי למנוע פגיעה ברחם או באברים פנימיים וכן לוודא שלא נותר תוכן ברחם. גרידה משמשת גם למקרים שבהם התרחשה הפלה טבעית ותוכן הרחם לא נפלט במלואו החוצה

יתרונות הגרידה אל מול הפלה בכדורים

  • הפסקת הריון תרופתית ניתן לבצע רק עד השבוע השביעי להריון בעוד שגרידה מבצעים בדרך כלל החל מהשבוע החמישי ועד לשבועות 20-25 של ההריון (ככל הגיל ההריון מתקדם הסיכון לרחם גבוה יותר).
  • לעתים, במקרים נדירים, לאחר הפסקת הריון בכדורים נותרים ברחם שאריות מההיריון ואז ממילא יש צורך לבצע גרידה להוצאתם.
  • תופעות הלוואי לאחר גרידה קלות יותר מאשר לאחר הפלה בכדורים.

יתרונות הפסקת הריון תרופתית לעומת גרידה

  • הגרידה היא פעולה פולשנית לעומת ההפלה התרופתית שאינה חודרנית כלל.
  • הפסקת הריון תרופתית אינה מצריכה הרדמה.
  • בהפלה תרופתית אין חשש לזיהום ברחם או לפגיעה בו, לכן גם אין צורך בנטילת אנטיביוטיקה לאחריה.

לסיכום, איננו מאחלים לאף אחת להגיע למצב שבו תזדקק להפלה. אולם אם זה המצב והאישה נמצאת בתחילת הריונה כדאי שתבחן את שתי האופציות ותחליט מה טוב עבורה. כמובן שבכל שיטת הפלה יש צורך בקבלת אישור מוועדה להפסקת הריון וכן בבדיקות שונות כגון בדיקות דם ואולטראסאונד. כמו כן שתי השיטות אינן פוגעות בסיכויי האישה להיכנס להריון לאחר ההפלה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן