בנק דם טבורי ציבורי

בנק דם טבורי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בנק דם טבורי

בנק דם טבורי ציבוריישנם בישראל כיום שני בנקים ציבוריים לשימור דם טבורי: בנק הדם הציבורי של מגן דוד אדום ומאגר "בדמייך חיי". מטרת שני הבנקים הללו היא להוות מאגר ארצי ובינלאומי עבור חולים במחלות קשות הזקוקים להשתלת מח עצם. שני הבנקים פועלים רק מספר שנים בודדות וכבר היום התבצעו כ-20 השתלות מח עצם מתרומות שהגיעו משני הבנקים גם יחד.

הבנקים הציבוריים לשימור דם טבורי פועלים במימון תרומות הציבור ובתפעולם של מתנדבים ועובדים רבים התורמים מזמנם לשם מטרה מקודשת זו.

החשיבות שבקיום בנקים ציבוריים לשימור דם טבורי

כאשר חולה במחלה קשה זקוק לתרומת מח עצם, מתחיל מרוץ נגד השעון על מנת למצוא לו תורם מתאים. ראשית נבדקים בני המשפחה הקרובה, אולם אם לא נמצאה התאמה, יש לחפש התאמה במאגרים ארציים ובינלאומיים. כאן בדיוק נעוצה החשיבות שבבנקים הציבוריים לשימור דם טבורי. בנקים אלו אוספים אחרי הלידה את הדם שנשאר בשליה ובחבל הטבור ומעבירים אותו לשימור בהקפאה.

הדם הטבורי הינו עשיר בתאי גזע עובריים והינו מקור יקר ערך לתרומת מח עצם. במידה ולא נמצאה התאמה לבן משפחה, מתחיל חיפוש בבנקים הציבוריים על מנת למצוא התאמה. ראוי לציין שהסיכוי להתאמה מאדם זר הוא נמוך ולכן יש צורך במספר רב ככל הניתן של מנות דם טבורי.

ההתאמה היא נדירה במיוחד כאשר מדובר בקבוצות אתניות מיוחדות, למשל בקרב יהודים ובמיוחד בקרב יהודים יוצאי מדינות צפון אפריקה ומדינות ערב. לפיכך, חשוב שכל יולדת – שאינה מתכוונת לשמור דם טבורי באופן פרטי – תשקול בכובד ראש תרומה למאגרים הציבוריים לשימור דם טבורי.

ההבדל בין שני הבנקים לשימור דם טבורי

מבחינה מעשית אין הבדל, ושני הבנקים הציבוריים עוסקים באותה מלאכת קודש. לצערנו, האיסוף של דם טבורי לשם תרומה קורה היום בבתי חולים מעטים בלבד. הסיבה היא שהאיסוף חייב להיעשות ע"י אוספים מקצועיים, וכאלה אין מספיק, מסיבות תקציביות.

שני הבנקים מבצעים איסופים במקומות שונים:

  • בנק הדם הציבורי של מגן דוד אדום אוסף דם טבורי בבתי החולים: וולפסון, איכילוב-ליס, גליל מערבי-נהריה וביה"ח ליולדות של הסהר האדום במזרח ירושלים.
  • מאגר "בדמיך חיי" אוסף דם טבורי בבתי החולים: שערי צדק וביקור חולים.

אם את עומדת ללדת באחד מבתי החולים הללו, תוכלי לתרום דם טבורי.

תרומות כספיות לבנקי הדם הטבורי הציבוריים

כאמור, הבנקים הציבוריים לשימור דם טבורי פועלים בעיקר מכספי תרומות הציבור. לתרומה כספית אנא הקישו על הקישורים הבאים:לסיכום, הבנקים הציבוריים לשימור דם טבורי עוסקים במלאכת קודש שמטרתה הצלת חיי אדם. בישראל, היות והאוכלוסיה מהווה קבוצה אתנית מיוחדת, חשיבות התרומה היא רבה אף יותר. לפיכך כדאי שתחשבו על ביצוע תרומה של דם טבורי.

לסיכום, הבנקים הציבוריים לשימור דם טבורי עוסקים במלאכת קודש שמטרתה הצלת חיי אדם. בישראל, היות והאוכלוסיה מהווה קבוצה אתנית מיוחדת, חשיבות התרומה היא רבה אף יותר. לפיכך כדאי שתחשבו על ביצוע תרומה של דם טבורי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן