בדיקת הריון ביתית

בדיקת הריון ביתית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקת הריון ביתית

בדיקת הריון ביתיתאם את חושבת שאת עשויה להיות בהריון, את ודאי רוצה לדעת אם זה נכון, עכשיו! בדיקת הריון ביתית נותנת לך בדיוק את האפשרות הזאת.

כל מה שצריך לעשות זה לגשת לבית המרקחת ולקנות בדיקה כזו שלא מצריכה כל מרשם. ישנו מגוון רחב של בדיקות הריון ביתיות ורובן אמינות באותה המידה, כך שתבחרי איזו ערכת בדיקה שנראית לך יותר.

בדיקת הריון ביתית מול בדיקת הריון אצל הרופא

ההבדל העיקרי בין בדיקת הריון ביתית לבדיקת הריון שמבוצעת אצל הרופא הוא שהבדיקה הביתית היא בדיקת שתן ואילו אצל הרופא תיערך לך בדיקת דם. שתי הבדיקות מזהות את ההריון באמצעות אותו הורמון שנקרא hCG (ומכונה אף הורמון בטא). הורמון הבטא מכפיל את כמותו כל יומיים בערך בשבועות הראשונים להריון, כך שאם מתגלה כמות גבוהה מהרגיל בגוף, הדבר מעיד על הריון.

לבדיקת הדם יש יתרונות נוספים על הבדיקה הביתית משום שניתן לדעת בעזרתה כמה מהורמון הבטא יש בגוף כרגע וכך לקבוע את גיל ההריון. כמו כן, כמות הורמון הבטא מאפשר לרופא לזהות מצבים חריגים של הריון. מסיבות אלו, גם אם ביצעת בדיקת הריון ביתית, זה לא מהווה תחליף לבדיקת הדם לגילוי הריון.

אמינות בדיקת הריון ביתית

אם בדיקת הריון ביתית מעידה שאת בהריון, את יכולה לסמוך על כך ולהתחיל לשמוח על ההריון שמחכה לך, ועל הילד שיצטרף למשפחה בסיומו. לעומת זאת, תוצאה שלילית בבדיקת ההריון הביתית לא בהכרח מעידה על כך שאת אינך בהריון משום שיכול להיות שערכת את הבדיקה מוקדם מדי בהריון, כשכמות ה-hCG בגוף עדיין היתה קטנה מדי. לכן, אם קיבלת תוצאה שלילית בבדיקה הביתית, כדאי לחזור עליה שוב אחרי יומיים.

מה רואים בבדיקת ההריון הביתית?

כפי שכבר הזכרנו, ישנן ערכות רבות של בדיקת הריון ביתית ולכן חשוב מאוד לקרוא בעיון את ההוראות שעל האריזה לפני שאת רצה לשרותים להשתין על המקל. הוראות אלו כוללות באיזה שעה ביום כדאי לתת שתן, מה מסמן הריון (קו אחד/שני קווים) ועוד.

אם אחרי כל התהליך, גילית שאת בהריון, אז ראשית נרצה לאחל לך מזל טוב ובשעה טובה. שנית, תוכלי לגלות מה תאריך הלידה המשוער שלך באמצעות מחשבון הההריון. לסיום, לקראת שבוע 5-7 להריון בערך, תוכלי לקבוע תור אצל הרופא שלך, על מנת שישלח אותך לבדיקת דם שתאשר את ממצאי בדיקת ההריון הביתית. בשבוע שביעי להריון יכול להיות גם שהרופא שלך יוכל לעשות לך בדיקת אולטראסאונד ראשונית בה תוכלי לראות לראשונה את הדופק של ילדך החדש. מזל טוב!

רשימת בדיקות הריון

בדיקות לפני הריון בדיקות כניסה להריון בדיקות מוקדמות בהריון בדיקות במהלך הריון
בדיקות גנטיות
בדיקת טוקופלסמה
בדיקת CMV
בדיקת עגבת VDRL
בדיקת אדמת
בדיקת TORCH
בדיקת הריון
בדיקת הריון ביתית
בדיקת דם להריון
בדיקת בטא הורמון הריון
בדיקת סוג דם
ספירת דם
בדיקות אולטראסאונד
בדיקת שקיפות עורפית
בדיקת סקירת מערכות
בדיקת מי שפיר
בדיקת סיסי שליה
בדיקת חלבון עוברי
בדיקת העמסת סוכר

 

מידע על בדיקות הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן