עלות בדיקת מי שפיר

עלות בדיקת מי שפיר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עלות בדיקת מי שפיר

עלות בדיקת מי שפירבדיקת מי שפיר הינה בדיקה פולשנית, שאינה חלק מסט הבדיקות השגרתיות בהריון. עם זאת, זוגות רבים מבצעים את הבדיקה הזו. לפעמים זה נובע מצורך רפואי שמתעורר במהלך ההריון, או עקב גורמים אחרים, ולפעמים בוחר הזוג לבצע את הבדיקה ללא צורך קונקרטי, אלא מתוך רצון להוריד את מפלס הלחץ בהריון.

עלות בדיקת מי השפיר נקבעת בראש ובראשונה אם יש או צורך רפואי בכך וכמו כן אם הבדיקה מבוצעת באופן פרטי או דרך הרפואה הציבורית.

עלות בדיקת מי שפיר כאשר יש צורך רפואי – רפואה ציבורית

כאשר מתעורר צורך רפואי לביצוע בדיקת מי שפיר (לדוגמא, אם גיל האישה בעת הכניסה להריון היה מעל 35), אזי יש אפשרות לקבל את בדיקת מי השפיר במימון מלא מהמדינה, דרך הרפואה הציבורית.

ראוי לציין שגם כאן, ישנם זוגות רבים שמעדיפים לבצע את הבדיקה באופן פרטי משום שכך ניתן לבחור את הרופא המדקר. קראו על כך עוד בכתבה 'בדיקת מי שפיר- רפואה פרטית או ציבורית?'.

עלות בדיקת מי שפיר כאשר אין צורך רפואי – רפואה פרטית

אם אין צורך רפואי בבדיקת מי שפיר או אם בחרתם לבצע את הבדיקה דרך הרפואה הפרטית על אף המימון מהמדינה, תיאלצו לשלם את עלות הבדיקה בעצמכם. בדיקת מי השפיר אינה זולה ומחיריה נעים בין 1500-2500 שקלים בערך (זהו התשלום לרופא המדקר). בחלק מבתי החולים הפרטיים (כמו אסותא, לדוגמא). יש לפעמים צורך בתשלום נוסף לבית החולים עצמו. דבר זה תלוי בהסדר שיש בין קופות החולים לבין בית החולים הפרטי, ויש לברר את זה מראש על מנת לא להיות מופתעים.

יש גם חדשות טובות: אם אתם חברים באחת מקופות החולים, ואתם חברים באחד מהביטוחים המשלימים (כמו מגן כסף/זהב במכבי או כללית מושלם), אתם תהיו זכאים להחזר חלקי על סכום הבדיקה. אם בנוסף יש לכם גם ביטוח בריאות פרטי, תוכלו לקבל החזר חלקי נוסף מהביטוח. ברוב המקרים, סך שני ההחזרים הללו מכסה כמעט את כל גובה בדיקת מי השפיר.

מה חשוב לבדוק לגבי עלויות בדיקת מי השפיר ?

על מנת לקבל את ההחזר הגבוה ביותר שתוכלו לקבל, חשוב שתדברו הן עם קופת החולים שלכם, שם יסבירו לכם את אפשרויות ההחזר השונות, והן עם הרופא שיבצע את בדיקת מי השפיר, שכן הוא בדרך כלל יודע את גובה ההחזרים מקופות החולים והביטוחים השונים.אם אתם מבצעים את הבדיקה בבית חולים פרטי, חשוב שתבדקו אם אתם צריכים לשלם תשלום נוסף גם לבית החולים עצמו.

לאחר שביצעתם את הבדיקות הללו, תוכלו לדעת מה תהיה עלות בדיקת מי השפיר עבורכם.

לסיכום, אם יש צורך רפואי, ניתן לבצע את בדיקת מי השפיר בחינם דרך הרפואה הציבורית. אם, לעומת זאת, אתם מבצעים את בדיקת מי השפיר באופן פרטי, העלויות נעות בין 1500-2500 שקלים כאשר ישנם החזרים שונים שתוכלו להנות מהם. לכן חשוב לברר את הדברים לפני ביצוע הבדיקה. כמובן שחשוב גם לבחור את הרופא הנכון מבחינתכם גם מבחינה מקצועית ולא רק כלכלית.

מידע נוסף על בדיקת מי שפיר

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן