מוהל או רופא?

מוהל או רופא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מוהל או רופא

 

מוהל או רופאאין ספק שזו החלטה מאוד לא פשוטה מי יהיה האיש שבידיו תפקידו את בנכם לצורך ביצוע ברית מילה. ברור לכולם שחשוב שאותו האיש יהיה מוסמך ומנוסה בביצוע בריתות, אולם ישנן שתי דרכים שניתן ללכת בהם:

  • מוהל שזהו מקצועו.
  • רופא (שלא תמיד הוא גם מוהל).

בכתבה זו נסביר את ההבדלים בין מוהל לבין רופא שמבצע בריתות. ישנה דרך ביניים – מוהלים שהם גם רופאים.

מוהל

אם בחרתם במוהל שאינו רופא, חשוב מאוד שתבחרו במוהל מוסמך. בישראל אין צורך ברישיון לשם עריכת ברית מילה, אולם ניתן לקבל הסמכה מטעם הועדה לפיקוח על מוהלים . מוהל שקיבל הסמכה מטעם הועדה מקבל בעצם חותמת של איכות ממנה כמוהל שעבר בחינות על ידי אנשי מקצוע – הן בפן הדתי של טקס ברית המילה והן בהיבט הכירורגי. מוהל מוסמך בעל ותק רב יכול גם לקבל תואר 'מוהל מומחה', אם יעבור בחינות מיוחדות המסמיכות אותם לכך. מוהלים מוסמכים ומומחים הינם מוהלים מקצועיים ובעלי ניסיון רב בתחום.

רופא (שאינו מוהל)

ניתן לבצע את ברית המילה בתור הליך כירורגי בלבד וללא הטקס הדתי. במצב זה ניתן לבצע את ברית המילה אצל רופא המבצע לרוב את ההליך בבית חולים או בקליניקה פרטית.

חשוב להבין שגם אם אתם בוחרים רופא לביצוע הברית, חשוב לוודא שהוא מנוסה בביצוע בריתות. יש יתרון בביצוע הברית עם רופא משום שזה נותן שקט נפשי מבחינה רפואית. עם זאת, חשוב להבין שרופא שאינו מוהל לא יערוך את הטקס הדתי של הברית, ולכן אם אתם מעוניינים בכך, רופא שאינו מוהל, אינו הבחירה בשבילכם.

מוהל-רופא

מוהל שהוא גם רופא משלב את היתרונות של שני העולמות – הוא גם מיומן מבחינה רפואית וגם מכיר את העולם העיוני של הברית ויכול לערוך את הטקס הדתי כהלכתו. גם פה יש לוודא שהרופא-מוהל הוא אכן מוהל מוסמך, כלומר קיבל כתב הסמכה מהועדה לפיקוח על מוהלים לאחר שהוכיח את מיומנותיו בביצוע בריתות ועבר בהצלחה את הבחינות הנחוצות.

לסיכום, ההחלטה אם לבחור במוהל או ברופא לביצוע הברית נעוצה קודם כל בהחלטה שלכם אם תהיו מעוניינים בביצוע טקס דתי או לא. אם אינכם מעוניינים בכך, תוכלו לבחור ברופא שאינו מוהל, אך חשוב מאוד לוודא שמעבר להכשרה הרפואית שלו, הוא מיומן גם בביצוע בריתות באופן ספציפי.

אם אתם מעוניינים בטקס דתי, תבחרו במוהל או במוהל-רופא. חשוב שתוודאו שהוא אכן מוהל מוסמך מטעם הועדה לפיקוח על מוהלים ושהוא מנוסה בביצוע בריתות.

מידע נוסף על מוהלים

מידע נוסף בנושא ברית מילה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן