כיצד לבחור מוהל?

כיצד לבחור מוהל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כיצד לבחור מוהל

 

כיצד לבחור מוהלברית המילה היא טקס חשוב מאוד בחייו של כל יהודי. מעבר לפן הדתי שבו, יש לזכור שמתבצע גם הליך כירורגי ובכך יש תמיד סיכונים. לכן, חשוב מאוד לבחור מוהל שמסוגל לבצע את ההליך הזה בצורה נכונה וטובה, ושהוא מנוסה בכך.

בין היהודים החילוניים יש כאלו המעוניינים בטקס דתי וכאלו שאין להם עניין בכך. אלו הם שיקולים שתצטרכו לתת עליהם את הדעת.

מתי להתחיל לחפש מוהל?

סביר להניח שכבר כמה חודשים לפני הלידה, אתם מתחילים לעשות סקרי שוק ולהשוות בין עגלות תינוק, מיטות תינוק ושידות החתלה. זה אכן נושא חשוב, גם מבחינת המוכנות לתינוק וגם מבחינה כלכלית, ולכן חשוב להיערך לו מראש. משום מה, רוב ההורים המצפים לבן, שוכחים לחשוב על נושא ברית המילה, עד סמוך מאוד למועד הלידה, ולפעמים אפילו עד אחרי שנולד הבן. להזכירכם, מיום הלידה יש למנות שמונה ימים בלבד עד קיום הברית ולכן לא יישאר לכם זמן רב לחפש מוהל. מסיבות אלו כדאי שתתחילו לחפש מוהל כבר חודש או חודשיים לפני הלידה, ותוכלו לסיים עם זה בראש שקט ורגוע.

אם אתם מצפים לבת, אנו מאחלים לכם מזל טוב, וכל זה לא קשור אליכם כרגע (נתראה בילד הבא).

מוהלים מוסמכים ולא מוסמכים

לצערנו, במדינת ישראל, אין צורך ברישיון לשם ביצוע ברית מילה. כך, למעשה, יכול כל אדם לעסוק בכך. מכיוון שאתם עומדים לתת את היקר לכם מכל לאותו מוהל לביצוע הליך כירורגי, חשוב שתבדקו מהם הכישורים שלו.

על אף שאין רישיון להיות מוהל, משרד הבריאות, בשיתוף עם הרבנות הראשית, הקימו ועדה לפיקוח על מוהלים.

על מנת לקבל כתב הסמכה מועדה זו, יש לעמוד בסטנדרטים מחמירים מאוד (קראו עוד על כך בכתבה על מוהלים), תוכלו להיות שקטים יותר שהמוהל הוא בעל כישורים ניאותים וניסיון בביצוע בריתות.

על מוהל שאינו מוסמך, אין שום פיקוח אמיתי, ולכן חשוב מאוד שתוודאו מי הוא אותו מוהל ומהן ההמלצות עליו, בטרם תחליטו שהוא יבצע את ברית המילה של בנכם.

הקבוצה השלישית של מוהלים היא קבוצת המוהלים-רופאים. ישנם מוהלים-רופאים שהינם מוסמכים מטעם הועדה לפיקוח על מוהלים, ויש כאלה שאינם מוסמכים. מוהל שהוא גם רופא יכול לעזור מהבחינה הרפואית, וכן אם ישנם סיבוכים כלשהם. מצד שני גם אם הוא רופא, חשוב שיהיה לו ניסיון בביצוע ברית מילה.

מה כדאי לוודא לגבי המוהל?

יש מספר גורמים שיעזרו לכם לבחור את המוהל המתאים עבורכם:

  • ראשית, החליטו אם אתם רוצים מוהל מוסמך, רופא-מוהל וכו'.
  • בכל מקרה, אל תחששו לבקש לראות תעודות הסמכה, המלצות וכו'. תוכלו גם לפנות לועדה לפיקוח על מוהלים (טלפון: 02-5313141/2) על מנת לוודא אם מוהל הוא מוסמך.
  • כעת אתם תצטרכו להחליט אם אתם מעוניינים בטקס ברית מילה דתי כהלכתו, או רק בהליך הרפואי של הסרת העורלה. בכל מקרה, בידקו האם המוהל באותו קו מחשבה כמוכם.
  • מיקום הברית – החליטו איפה אתם רוצים שהברית תיערך – בבית, אולם אירועים וכו'. לאחר מכן תוודאו עם המוהל שהוא אכן מבצע בריתות במקום בו אתם מעוניינים.
  • חשוב שתדברו עם המוהל לפני ברית המילה כדי לראות אם יש לכם כימיה איתו. זה חשוב על מנת להפיג חששות שודאי יש לכם, שתרגישו בנוח לשאול אותו שאלות וכו'.
  • חשוב מאוד שהמוהל ייתן לכם מענה גם לאחר ברית המילה. כאמור, ההליך הוא כירורגי, ויש לבצע מעקב אחרי הברית כדי לוודא שהכל בסדר. בידקו שהמוהל אכן מבצע מעקב, ושבמקרה הצורך תוכלו ליצור איתו קשר לשאלות.
  • מחיר – המחירים נעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים. חשוב לא לקחת מוהל לא מקצועי ולא מנוסה רק בשל מחיר נמוך, משום שזה עלול להסתיים בכי רע. מצד שני, בקרב המוהלים הטובים והמנוסים, תוכלו לבחור מוהל שנמצא בתקציב שלכם. הרבנות הראשית ממליצה על התעריפים הבאים: 1000 שקלים עבור מוהל מומחה ו-750 שקלים עבור מוהל מוסמך.

לסיכום, תתחילו בלהחליט על ההעדפות שלכם – סוג ההסמכה של המוהל, מיקום ברית המילה, אופי הטקס, התקציב וכו'. לאחר מכן דברו עם המוהלים השונים. בין אלו שמתאימים להחלטות הללו, חשוב שתבחרו במוהל שיבצע מעקב לאחר ברית המילה ושתהיה לכם כימיה איתו.

מידע נוסף על מוהלים

מידע נוסף בנושא ברית מילה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן