גלולות למניעת הריון

גלולות למניעת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גלולות למניעת הריון

גלולות למניעת הריוןאחד מאמצעי המניעה היעילים ביותר הן גלולות למניעת הריון. גלולות אלו נלקחות מדי יום על ידי האישה והן מכילות הורמונים המשפיעים על אופן פעולת גוף האישה. הורמונים אלו גורמים לשינויים בפעולת הביוץ ובמצב הרחם, אשר בסיכוי גבוה מאוד, מונעים כניסה להריון.

כיצד פועלות גלולות למניעת הריון?

יש מגוון רחב של גלולות למניעת הריון הנמכרות בבתי המרקחת. רוב הגלולות מכילות 2 הורמונים – אסטרוגן ופרוגסטרון – המונעים התרחשות של ביוץ בגוף האישה (השתחררות של ביצית מהשחלה אל החצוצרה בדרכה למפגש אפשרי עם זרע הגבר). אין אפשרות להיכנס להריון אם לא מתרחש ביוץ משום שלמעשה במצב כזה אין ביצית שניתן להפרותה.

עוד מנגנון של גלולות למניעת הריון הוא עיבוי הריר שמקיף את צוואר הרחם, דבר המקשה על הזרע להגיע לביצית שהצליחה, למרות הכל, לנוע לכיוון הרחם. לבסוף, ההורמונים בגלולות למניעת הריון יכולים גם להשפיע על הרחם עצמו ולהקשות על ביצית מופרית להשתרש בדופן הרחם, אחד השלבים הראשונים בהריון.

הגלולות באות לרוב בחפיסות של 21 גלולות (ולפעמים של 28 גלולות). יש לקחת את הגלולות מדי יום כאשר אחרי 21 ימים יש להפסיק ליטול אותן למשך 7 ימים. בימים אלו מתרחש המחזור החודשי. נשים שמעדיפות חפיסות של 28 גלולות נוטלות בעצם גלולה כל יום ללא הפסקה. 21 גלולות בחפיסה הן רגילות ו-7 הגלולות הנותרות אינן מכילות הורמונים. הסיבה לבחור בשיטה זו היא משום שכך קל יותר לחלק מהנשים לא לשכוח לקחת גלולה אף פעם.

סוג נוסף של גלולות למניעת הריון הן כאלה שמורידות את תכיפות המחזור. גלולות אלו נלקחות מדי יום למשך 12 שבועות ולאחר מכן נלקחות 7 גלולות ללא הורמונים. במצב כזה האישה מקבלת מחזור פעם בשלושה חודשים במקום פעם בחודש.

יש גם סוג שונה לגמרי של גלולות למניעת הריון – גלולות המכילות רק פרוגסטרון אך לא אסטרוגן. עיקר הפעולה של גלולות אלה הוא בהשפעה על צוואר הרחם ועל רירית הרחם ופחות במניעת ביוץ.

היעילות של גלולות למניעת הריון היא גבוהה ביותר כאשר הן נלקחות מדי יום, באותה בשעה, במיוחד כאשר מדובר בגלולות המכילות פרוגסטרון בלבד. פספוס בנטילת הגלולות פוגע במהימנות שלה ובמקרה כזה כדאי להימנע מקיום יחסי מין או להשתמש באמצעי מניעה נוסף כמו קונדום.

בכל מקרה במשך 7 הימים הראשונים לנטילת גלולות למניעת הריון, חשוב להשתמש באמצעי מניעה נוסף.

בשימוש מושלם בגלולה, כלומר בלי לשכוח לקחת אותה באף יום, יעילותה גבוהה מאוד ומוערכת בכ-90%-99% במניעת הריון לא רצוי.

גלולות למניעת הריון – תופעות לוואי

גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה בטוח למדי, כאשר בקרב נשים צעירות לא נצפות בדרך כלל תופעות לוואי, או מעט תופעות קלות בלבד. תופעות לוואי שעלולות להתרחש הן:

  • מחזור חודשי לא סדיר.
  • בחילות, כאבי ראש, סחרחורות ורגישות בשדיים.
  • קרישי דם (תופעה נדירה בקרב נשים מתחת לגיל 35 שאינן מעשנות).
  • שינויים במצב הרוח.

אם יש לך תופעות לוואי כאלו, גשי לרופא שלך שעשוי לתת לך גלולות שונות למניעת הריון.

עשויות להיות גם תופעות לוואי "טובות" כמו מחזור קל יותר ושיפור במצב אקנה. למעשה, יש רופאים שממליצים על גלולות למניעת הריון מסיבות אלו.

מי יכולה להשתמש בגלולות למניעת הריון?

יש נשים שעדיף שיימנעו משימוש בגלולות למניעת הריון. לדוגמא, אם סבלת ממיגרנות, אם היה לך סרטן (מסוגים מסויימים) או אם היו לך קרישי דם, מומלץ שתימנעי מהגלולות. בנוסף, אם יש לך דימומים לא מוסברים (שלא במהלך המחזור החודשי) או אם את חושדת שאת בהריון, התייעצי עם הרופא שלך.

כאמור, גלולות למניעת הריון מהוות אמצעי מניעה יעיל ובטוח למדי. עם זאת יש צורך במרשם על מנת לרכוש את הגלולות הנמכרות בכל בית מרקחת. לשם כך, קבעי תור עם רופא הנשים שלך שיבדוק אם את יכולה לקחת גלולות למניעת הריון ויתאים לך את הגלולות המתאימות לך.

לסיום, חשוב גם להבין שגלולות למניעת הריון אנין מסייעות במניעת העברת מחלות מין ולשם כך כדאי להשתמש בנוסף גם בקונדום
.

מידע נוסף על הפסקת הריון

ועדה להפסקת הריון הפלה טבעית אובדן הריון הריון לא רצוי גלולות למניעת הריון
  הפסקת הריון תרופתית או בגרידה?

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן