בחירת רופא לביצוע בדיקת סקירת מערכות

בחירת רופא לביצוע בדיקת סקירת מערכות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בחירת רופא לביצוע בדיקת סקירת מערכות

בחירת רופא לביצוע בדיקת סקירת מערכותשתיים מהבדיקות השגרתיות החשובות במהלך ההריון הן: סקירת מערכות מוקדמת וסקירת מערכות מאוחרת. חשוב לבצע את שתי הבדיקות משום שלכל אחת מהן יש חשיבות מיוחדת.

סקירות המערכות הינן בדיקות אולטראסאונד לא פולשניות והממצאים בבדיקות אלו הינם חשובים מאוד להחלטות שתקבלו לגבי המשך ההריון. מסיבות אלו חשוב להשקיע מעט זמן וחשיבה בבחירת הרופא שיבצע את סקירת המערכות.

מה חשוב לבדוק לגבי הרופא שמבצע את סקירת המערכות?

  • ראשית, חשוב לברר לגבי המקצועיות של הרופא בביצוע בדיקות אולטראסאונד בכלל וסקירת מערכות בפרט. הניסיון של הרופא בביצוע סקירת מערכות גם הוא גורם מכריע משום שרופא מנוסה עשוי לשים לב לפרטים שרופא מנוסה פחות עלול להחמיץ אותם.
  • פירוט הבדיקה – האגודה הישראלית לאולטראסאונד מגדירה את רשימת המערכות הבסיסיות שחובה לבדוק בסקירת המערכות, אולם הפירוט בה נבדקת כל מערכת נתון לשיקול דעתו של הרופא. ישנם גם מקרים בהם קשה לראות חלק מהפרטים בגלל תנוחת העובר, הבטן של האישה ועוד. במקרים כאלו, ישנם רופאים שיתעקשו לקבל מבט טוב יותר על העובר, ויש כאלו שיעברו הלאה. חשוב שתוודאו מהי רמת הפירוט שהרופא נוקט בה.
  • ציוד הבדיקה – ישנם מכשירי אולטראסאונד מסוגים ואיכויות שונות. איכות המכשור כמו גם גודל המסך בו הרופא מסתכל עשויים לקבוע אם יתגלו הממצאים החשובים או לא. במהלך סקירת המערכות גם אתם תרצו לראות את העובר, גם על מנת לעקוב אחרי הבדיקה וגם כי זהו אחד המפגשים הראשונים (וכמעט יחידים) שיש לכם עם ילדכם החדש, לפני הלידה. חשוב שתוודאו שגם לכם יש מסך בו תוכלו לעקוב אחרי הבדיקה. אצל חלק מהרופאים הפרטיים תוכלו לקבל תמונות בהדמייה תלת מימדים ואף DVD של הבדיקה. אם אתם מעוניינים בכך, חשוב לוודא אם יש אצל הרופא את האפשרות לכך.
  • הכימיה עם הרופא – חשוב מאוד שתרגישו בנוח עם הרופא, שתוכלו לשאול אותו שאלות במהלך הבדיקה, ושהוא ייתן לכם את כל המידע הנחוץ לכם, אם מתגלה ממצא חריג בבדיקה.
  • עלות הבדיקה – מחיר סקירת המערכות משתנה בין רופא לרופא ולכן חשוב לעשות סקר שוק ולהכניס גם שיקול זה לתוך מכלול השיקולים.

האם לבצע את שתי סקירות המערכות אצל אותו רופא?

פה ישנן שתי גישות הפוכות. נציג את שתי הגישות. אין ביניהן גישה טובה יותר מהאחרת. אתם תיאלצו להחליטו בעצמכם. הגישה הראשונה אומרת שאם מצאנו רופא טוב ומנוסה, שאנו מרגישים איתו בנוח, לביצוע סקירת המערכות המוקדמת, כדאי שניגש אליו גם לביצוע סקירת מערכות מאוחרת. יכול להיות שאם נחליף רופא, נגיע לרופא פחות טוב או שיש לנו פחות כימיה איתו, ובכל מקרה חיפוש רופא חדש הוא כאב ראש נוסף שלא בטוח שיש לכם כוח אליו.

הגישה השניה אומרת שכדאי ששני רופאים שונים יראו את העובר בשתי סקירות המערכות. כך, אם רופא אחד החמיץ ממצא חשוב כלשהוא בסקירת המערכות המוקדמת, יכול להיות שהרופא השני יעלה על כך בסקירת המערכות המאוחרת.

כאמור, שתי הגישות הן הגיוניות, וההחלטה אם לדבוק באותו רופא או להחליף, היא לגמרי שלכם.

לסיכום, כדאי להשקיע זמן ומחשבה על מנת לבחור את הרופא שיבצע את סקירת המערכות. ישנם מספר גורמים שכדאי לחשוב עליהם, ובכתבה זו ניסינו להסביר לכם עליהם. בנוסף הוצגו פה הגישות השונות האם לבצע את הסקירה המוקדמת והסקירה המאוחרת אצל אותו רופא, או אצל שני רופאים שונים

עוד בנושא סקירת מערכות

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן