בדיקת העמסת סוכר

בדיקת העמסת סוכר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקת העמסת סוכר

בדיקת העמסת סוכראחד מסיבוכי ההריון השכיחים יחסית הוא תופעת סכרת הריון (הנקרא גם סוכרת הריונית). ההתמודדות אם תופעה זו היא בדרך כלל באמצעות דיאטה מתאימה. סכרת ההריון נעלמת בדרך כלל אחרי ההריון, אם כי אישה שסבלה מכך צריכה להמשיך לעקוב, משום שהיא בסיכון מוגבר להתפתחות סכרת רגילה.

על מנת לגלות אם את סובלת מסכרת הריון, ישנה בדיקת סקר הנקראת העמסת סוכר. בדיקה זו מתחלקת לשני שלבים: העמסת סוכר ראשונה (50 גרם), והעמסת סוכר שניה (100 גרם). על כל הנשים לבצע את הבדיקה הראשונה בין שבועות 24-28. הבדיקה השניה תבוצע רק אם יתעורר צורך בכך.

העמסת סוכר ראשונה (50 גרם)

השלב הראשון מכונה: GCT – glucose challenge test. הוא מבוצע לכלל הנשים ההרות במהלך שבועות 24-28 להריון. מבחן זה אינו דורש צום מקדים וכולל שתיה של תמיסת 50 גרם גלוקוז ומדידת רמת הגלוקוז בדם שעה לאחר מכן. רמת גלוקוז מעל ל-130-140 מ"ג/דציליטר נחשבת לא תקינה ומצביעה על הצורך בבדיקה נוספת אשר מבוצעת במהלך השלב שני של האבחון.

העמסת סוכר שניה (100 גרם)

השלב השני מכונה: OGTT – oral glucose tolerance test. מבחן זה מורכב יותר ומבוצע רק לנשים עם מבחן GCT לא תקין או נשים אשר נמצאות בסיכון גבוה לסכרת הריון. מבחן זה דורש צום מקדים של כ-8 שעות וכולל שתיה של תמיסת 100 גרם גלוקוז ומדידת רמת הגלוקוז בדם לפני שתיית התמיסה, וכן שעה, שעתיים, ושלוש שעות לאחר שתיית התמיסה. סכרת הריון מוגדרת כחריגה של שתיים או יותר מבין ארבע המדידות.

לסיכום, סכרת הריון היא סיכון שבדרך כלל קל להתמודד איתו. עם זאת אסור להקל בו ראש, משום שהזנחה בטיפול עלולה להביא לתוצאות קשות. לכן, חשוב לבצע את בדיקת העמסת סוכר בזמנה ואם יש צורך בכך, להמשיך גם להעמסת סוכר שניה.


ד"ר ניר מלמד – רופא בכיר ביחידה להריון בסיכון ובחדר לידה בבית החולים בילינסון, ורופא יועץ להריון בסיכון בקופ"ח מכבי
.

רשימת בדיקות הריון

בדיקות לפני הריון בדיקות כניסה להריון בדיקות מוקדמות בהריון בדיקות במהלך הריון
בדיקות גנטיות
בדיקת טוקופלסמה
בדיקת CMV
בדיקת עגבת VDRL
בדיקת אדמת
בדיקת TORCH
בדיקת הריון
בדיקת הריון ביתית
בדיקת דם להריון
בדיקת בטא הורמון הריון
בדיקת סוג דם
ספירת דם
בדיקות אולטראסאונד
בדיקת שקיפות עורפית
בדיקת סקירת מערכות
בדיקת מי שפיר
בדיקת סיסי שליה
בדיקת חלבון עוברי
בדיקת העמסת סוכר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן