בדיקות לפני הריון

בדיקות לפני ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקות לפני ההריון

בדיקות לפני ההריוןאם אתם מתכננים הריון כדאי שתקחו בחשבון, בין שאר הדברים, גם ביצוע בדיקות לפני הריון. היתרון בביצוע בדיקות אלו עוד לפני כניסה להריון הוא כפול.

ראשית ישנם מצבים בהם אתם עשויים לשקול אם להמתין עם הכניסה להריון עד שהמצב יחלוף, כמו למשל אם האישה חולה במחלת CMV. עוד על כך בהמשך. שנית, על אף שניתן לבצע את כל הבדיקות גם במהלך ההריון, הרי שביצוע הבדיקות לפניו יוריד מכם המון לחץ שגם ככה יש ממנו לא מעט.

רשימת בדיקות לפני הריון

בדיקות גנטיות לפני הריון

לפני הריון ראשון חשוב לבצע בדיקות גנטיות בהן אנו בודקים אם ההורים הם נשאים לאחת המחלות הגנטיות הקשות. הורה נשא אינו חולה בעצמו אולם הוא עלול להעביר את הגן עם המחלה לילדו. אם שני ההורים הם נשאים למחלה מסוימת, חשוב לבדוק שהעובר אינו חולה במחלה כזו. בהריון שני או שלישי אין צורך לחזור על הבדיקות אולם חשוב לבדוק אם נוספו בדיקות חדשות לרשימה.

הבדיקות הגנטיות אינן זהות לכולם משום ששכיחות המחלות תלויה בעדה אליה אנו שייכים. כך לדוגמא מחלה על שם קוסטף שכיחה בקרב יהודים עיראקים ואילו דיסאוטונומיה משפחתית נפוצה בקרב יהודים ממוצא אשכנזי. על מנת לברר אילו בדיקות אתם צריכים לבצע, יש לפנות לייעוץ גנטי בקופת החולים שלכם.

בדיקות נוספות לפני הריון

    בנוסף לבדיקות הגנטיות ישנן בדיקות נוספות שחשוב לבצע לפני הריון:

  • בדיקת טוקסופלסמה  – טפיל הטוקסופלזמה גורם לזיהום שיכול לעבור בהריון אל העובר ולגרום אצלו לנזקים כבדים. טפיל זה נמצא בהפרשות של חתולים ועשוי להגיע אף מבשר נא או ממים מזוהמים. מסיבות אלו אם את מתכננת הריון, מומלץ לך לא לעבוד בגינה, לא לבוא במגע עם חתולים שבריאותם אינה ברורה וכן לאכול רק בשר שבושל כהלכה. את עשויה להיות חולה בטוקסופלזמה וכלל לא לדעת מכך, אולם לעובר זה עלול להיות מסוכן מאוד.
  • בדיקת CMV – וירוס ה-CMV יוכל לעבור גם הוא מהאם אל העובר ולגרום לו מומים קשים. אישה שנדבקה ב-CMV לראשונה בחייה עלולה להעביר את הזיהום לעובר בסיכוי של 50%-30%. אישה שנדבקה כבר בעבר נמצאת בסיכון קטן הרבה יותר של פגיעה בעובר. מסיבות אלו חשוב מאוד לדעת גם אם האישה חולה כעת ב-CMV וגם היא היא חלתה בכך כבר בעבר.
  • בדיקת עגבת (VDRL) – בדיקת ה-VDRL באה לגלות את קיומה של מחלת העגבת (סיפיליס) שהיא מחלה המועברת ביחסי מין. ללא טיפול מתאים היא יכולה להתפתח ולגרום למחלות קשות. אישה הנגועה בעגבת עשויה להעביר זאת לעובר ולגרום לו נזקים קשים. מסיבות אלו חשוב לבדוק אם האישה חולה בעגבת ואם היא היתה חולה גם בעבר על מנת לתת לה טיפול אנטיביוטי מתאים.
  • בדיקת אדמת  – אדמת הינה מחלה מידבקת אשר לרוב אינה מהווה סיכון לאדם מבוגר, אולם היא עלולה לגרום לנזקים כבדים לעובר. כיום בישראל אין כמעט נשים שחולות באדמת משום שכל אישה מקבלת חיסון לכך כחלק מסל החיסונים הבסיסי. ליתר ביטחון ובגלל הסיכון הגדול לעובר, חשוב לבדוק הידבקות באדמת בכל מקרה. הידבקות במהלך ההריון היא גם אפשרית ובמצב כזה הסיכון לעובר תלוי בזמן בו האישה נדבקה. בשלבים המוקדמים מאוד של ההריון, סיכון ההעברה לעובר הוא גבוה, כ-50%, ואילו בשלבים מתקדמים של ההריון הסיכון הוא קטן מאוד.

מידע נוסף על בדיקות הריון

בדיקות הריון לפי שבועות

בדיקות לפני הריון בדיקות כניסה להריון בדיקות מוקדמות בהריון בדיקות במהלך הריון
בדיקות גנטיות
בדיקת טוקופלסמה
בדיקת CMV
בדיקת עגבת VDRL
בדיקת אדמת
בדיקת TORCH
בדיקת הריון
בדיקת הריון ביתית
בדיקת דם להריון
בדיקת בטא הורמון הריון
בדיקת סוג דם
ספירת דם
בדיקות אולטראסאונד
בדיקת שקיפות עורפית
בדיקת סקירת מערכות
בדיקת מי שפיר
בדיקת סיסי שליה
בדיקת חלבון עוברי
בדיקת העמסת סוכר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן